Akram Skrevet Juni 12, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2014 Hei, tenkte bytte kammer til noe som gir mere skyv i 2,8n i forbindelse med overhaling av toppene, men sliter stort med å finne noe på nett, har hørt rykter om at toppene på 2,6n er like. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Fant denne siden http://www.catcams.co.uk/acatalog/Audi_80_100__A4_-_A6_quattro__V6_12v.html som har kammer til 2,6n, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2014 Ja er samme topp og kammer på ABC og AAH, med skille i 1995. Jeg ville ikke hatt mer enn 272 graders durasjon samt minimum 110 graders lobeseparasjon på original motor. Catcams sin 1003421 er et greit valg med 267 graders durasjon og 112 graders separasjon, samt 11.5 i løft som er det maksimale du kan ha med originale ventilfjærer. Akram reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Akram Skrevet Juni 13, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2014 Takker for svar. Velox motor har kammer til Audi's 12V V6 på lager. Disse er basert på de samme nye profilene som brukes på kammene til Audi 5-sylindrede motorer. 268 grader, 270 grader og 274-graders kamsett. De koster alle kr. 4952,- for settet, eks. mva. Noen som vet om grenrør til denne motoren nytt/brukt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 16, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2014 Jeg kjenner ikke til hverken Velox eller Cat sine 12v-kammer, men jeg kjenner meget godt til Velox sine 10v-kammer (5-sylindrede). På min 10v bremset jeg (nesten ufattelige) 25 hk mer kun med Velox sin 10v-kam. Motor ble bremset før og etter kambytte. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Akram Skrevet Juni 17, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2014 Voldsom økning for kronene du fikk der:) Velox har et godt rykte og jeg opplever kundeservicen glimrende, har ikke kjøpt noe enda da jeg har VANSKELIG med å bestemme meg for om jeg skal trimme opp 2,3n eller 2,8n. Gi meg gjerne for og imot råd folkens Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Akram Skrevet August 6, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2014 Lite respons på tråden så det virker ikke som det er mye trimming av disse blant oss på forumet:) Har endelig klart å spore opp avstemte grenrør til 2.8n så da blir det å supplere disse med kammer:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 6, 2014 Rapporter Share Skrevet August 6, 2014 Er jo ferietid ;) Bare en tanke, har Velox kammer til 12v V6 da? Er ikke på nettsiden (som ikke akkurat oppdateres så ofte) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Akram Skrevet August 6, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2014 Jada Info fra Velox ligger noen hakk oppi tråden, kjøper kammene etter at julenissen har levert pakkene, så dette er vinterprosjekt som kommer på veien 01.07.2015:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg