Bennyvo Skrevet Juni 12, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2014 Heisann, Holder på å bytte bremseklosser og skiver på en passat 99mod. Så kjøpte jeg meg et bremsestempelverktøy de har på biltema. Det knakk når jeg skulle presse inn igjen stempelet. Løsna da kaliperen og tok ut stempel, det var helt fint og ingen rust eller irr. Så da lurer jeg, hvordan i all ####### skal jeg få inn det stempelet igjen? Har prøvd å skru det på men det kommer til et viss punkt hvor det bare snurrer. På forhånd takk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juni 12, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2014 Stempelet bak må du vel skru på plass? Siden håndbremsen sitter der Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bennyvo Skrevet Juni 12, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2014 Ja jeg har forstått slik, men det går kun ann å skru til et viss punkt. Etter det så snurrer det bare uten å komme noen vei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrisGolf Skrevet Juni 12, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2014 Presser du stempelet inn samtidig som du skrur det? Det er slik verktøyet fungerer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bennyvo Skrevet Juni 12, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2014 Mulig jeg har kjøpt feil verktøy da.. Kjøpte en som kun presser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juni 12, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2014 Denne bruker jeg på min A6 http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Bremser/Bremsestempelverktoy-19234/ Min 99 A6 er nok veldig lik din passat Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Juni 12, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2014 Hvis du kun presser uten og skru så kan det være fare for at noe inni caliper kan bli ødelagt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2014 Dersom du skrur inn stempelet og det stopper opp før det er i bunn, da roterer nok gjengedelen i stempelet. Kan være du har ødelagt noe når du presset det så hardt inn at verktøyet knakk. Ellers kan dette også skje dersom du har trykk inni calipperen, da vil man kunne skru det halvveis inn før det til slutt bare roterer. Det jeg ikke forstår, er hvorfor i allverden du skrudde stempelet ut ;) At det i den prosessen kommer møkk inn i sylinder er temmelig sikkert, enda mer sikkert når du monterer stempelet tilbake. Du bør rengjøre calipperen grundig, samt skifte pakninger og mansjett. Litt info rundt dette har jeg skrevet om HER. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg