SigZagg Skrevet Juni 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2014 Hei har nettopp byttet toppen min på en audi a4 b5 da jeg skulle starte den så begynte den å tikke som en gammel diesel bil. Tok av topp dekselet for å se på kjede strammeren. Når jeg turner motoren strammes kjedet men når den møter motstand slippes trykket ut i denne er det meningen eller er den ødelagt? takker for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2014 Ventiltikking er helt normalt inntil løfterene er fylt opp med olje. Strammeren er det en fjær inni, denne kan presses sammen. Når motoren går presses den mer ut grunnet oljetrykket. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigZagg Skrevet Juni 13, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2014 Motoren går helt rent men det høres ut som den kjede strammeren slipper ut trykket og da begynner det å sla i toppdekslet eller noe sånt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigZagg Skrevet Juni 13, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2014 Tok av topdekselet og da så jeg at den strammern slapp ut trykket etter som at den møtte motstand sår jeg turna motoren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigZagg Skrevet Juni 13, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2014 Begynner bare å klikke når motoren når drifts temperatur. Helt vanlig å fin når den ikke er varm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2014 Altså sier du at lyden ikke kommer fra ventiler eller løftere, men fra strammeren når motor blir varm? Kan være strammeren er defekt, i såfall bør du ikke starte motoren før denne er byttet. Det jeg lurer på er; Hva er byttet? Bare toppen? Eller har du satt på en ny komplett topp? Har du montert kammene selv? Hva er oljetrykket ditt osv? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigZagg Skrevet Juni 13, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2014 Jeg har vel snarere reparert toppen men dette ble gjort på et verksted i nærheten var også de som instalerte kammene. Vet ikke hva olje trykket mitt er men det hender at oljetrykk lampen skrur seg på ettervært alle ventilene ble rengjort og trykktestet på verkstedet. Ok ble bekreftet tett men de hadde sett at Noe vann hadde kommet inn (ikke mye)men litt kan dette ha noen virkning på strammeren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigZagg Skrevet August 3, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2014 Opp. Da har jeg byttet kjedestrammeren men den tikker fortsatt. første gangen jeg startet den etter å ha byttet den så begynte den å riste noe helt grusomt samt at den hørtes ut som en traktor. men det rettet seg opp etter vært, mens tikke lyden har nå begynt å komme hele tiden ikke bare når den blir varm, men den er ikke fult så høy som før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 4, 2014 Rapporter Share Skrevet August 4, 2014 Er du 100% sikker på at kammene riktig timet kontra veiv? Du skriver "det hender at oljetrykk lampen skrur seg på ettervært" og det må du ta på alvor! Har du målt oljetrykket på motoren? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigZagg Skrevet August 4, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2014 Ganske sikker på at alt er riktig timet men skal dubbelt sjekke. Olje lampa har ikke slått seg på etter at jeg byttet kjedestrammeren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigZagg Skrevet August 5, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2014 har sjekket timinga og den er helt korrekt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 5, 2014 Rapporter Share Skrevet August 5, 2014 Få målt oljetrykket, både på kald og varm motor, på tomgang og ~2000 omdr. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigZagg Skrevet August 5, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2014 ok hvor får jeg koblet til måleren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 5, 2014 Rapporter Share Skrevet August 5, 2014 Skru ut en av oljetrykkbryterene (ved oljefilterbraketten) og monter slange for måling der, er M10x1 gjenger. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigZagg Skrevet August 5, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2014 ok skal se om jeg får skaffet meg en måler i løpet av uken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg