Gå til innhold

Skoda fabia 1,3, 2001 modell, 85000km

Ranger emnet


Faiza Iqbal

Anbefalte innlegg

post-149521-0-52591200-1402761099_thumb.jpgpost-149521-0-52591200-1402761099_thumb.jpgHei, 

 

Det kommer olje i kjølevæske, pluss temperaturen på kjølevæsken stiger (men ikke overstiger normalt, men den begynner å stige snarest etter oppstart og kommer over til det normale). Har skjekket opp og det ser ut som at oljen kommer over i kjølevæsken...

 

Hva kan jeg gjøre for å utbrede dette?? Rimeligst mulig??

 

Kjølevæske lampen har alltid lyst pga sensor feil. 

 

Om jeg velger å selge denne bilen umiddelbart slikt som den er, (ingen andre feil, unntatt noen små ryper), forslag til pris???

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Ok. Er litt nysjerrig på 1,2 motoren, da jeg nettopp har kjøpt en 2003 modell med varsellampe for motor og Aibag.

 

Den går dårlig på tomgang og plugg 1 og 2 er sotete for å si det mildt.

Kikka inn i sylindrene og det var olje på 1 og 2 men ikke på nummer 3.

 

Overhaling?

Stempelfjærer?

 

Noen som kjenner til om det er ting som går igjen her?

Toppakning? Kan det gå olje fra en oljekanal med trykk mot sylindrene på disse motorene?

 

Skulle velha tatt diagnose, men bilen er langt unna sentrale strøk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fryktelig vanskelig å feilsøke på moderne biler uten å ta diagnose først. Du kan jo evt. kjøpe deg et instrument, eller låne av noen andre. Veldig ofte er det en eller annen sensor som fusker, slik at bilen går i nødmodus. 

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok sylinderlekkasje-test, og det blåste godt ut av eksosrøret på sylinder 1. og 2. Syl. 3 var tett som en potte.

 

Tok av topplokket, og der var det sotete ventiler og seter med div. koksdannelser. 

Ventilstyringene for eksosventilene var veldig slitt, og det er forståelig da de er korte og det er lang vei for avkjøing.

 

Her kommer jeg til å lage ny som er litt tykkere og litt lengre for å lede varmen bedre bort.

Mister vel en hk, men det skal jeg tåle, da motoren er sprek nok.

 

Leste på et engelsk forum om at motorene var bra i nedre del, så jeg vet ikke om jeg tar jobben med å sjekke stempler og fjærer evt. lagre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår