Gå til innhold

Dårlig turbotrykk!

Ranger emnet

Audi4lifee

Anbefalte innlegg

Hei.

Igår la jeg merke til at bilen dro dårlig og kunne ikke høre turboen.. hørte den litt også forvinner lyden
merker også litt mer grovere eksos lyd? merker også at turtelleren går opp sakte når jeg gir på
hører heller ikke wuuushhh lyden lenger.. Bilen går utrolig dårlig nå.. 1.8T Passat med AWT motor 

Ikke chippet.. eneste er bsr luft filter

N75? resirk? Turbo? wg?

takker og bukker for svar!!

Bil:

1: Audi 80 2,0

2: Audi 80 2,0E Quattro

3: Audi A4 1,6

4: Bmw 518i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Da har jeg byttet lmm også har jeg hatt en feil på sekundærluftsystem/pumpe men pumpa virka så da byttet jeg combi ventil som var helt ødelagt. etter at det ble gjort så sliter jeg med at bilen hoster da jeg starter å kjøre ved full gass... merker også at mellom 2500 rpm til ca 3000 så jukker bilen på en måte ? får en slaks lite dytt som om turboen kutter? jeg holder gassen stødig men kan kjenne det her rundt 2500-3000...virker som om bilen dør mens jeg holder gassen rolig mellom 2500-3000 rpm.
kan også se på turtelleren at den går opp og ned mens jeg kjører.

istad skulle jeg gi på og da hosta bilen så fælt i gang og hørte en metal aktig lyd i eksosen? var som å høre to metal traff hverandre eller at en metal var løst og durra rundt der 

Bil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke peiling hvordan jeg sjekker det :/ hvordan kan jeg evnt sjekke det? :)
sliter litt med å få start på bilen da motoren har blitt kald eller stått par timer.. starter alltid på andre forsøk. hører også en høy støvsugerlyd fra sekundærluftpumpa

Bil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Da har jeg sjekka for lekkasje og fant en sånn olje ånding slange. den er nå byttet men har fortsatt den fuskinga :( virker som om det skjer bare når det er veldig varmt ute..30 og oppover
og nettene da det er litt kjøligere ute så er det helt normalt

Bil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider