Mv6Opel Skrevet Juni 17, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2014 Kor finn jeg bensinpumpa på Omega v6,i tanken eller under...hvis under kor ligg den sånn ca ? Når jeg prøver å start biln så starter den med det samme men stopper etter halvt sekund sån ca,gjør det vær gang jeg vrir på nøkkeln.Hører bare et klikk i pumpa når tenninga slås på så går ut fra at det er pumpa som har tatt kveld...den skal vel gå konstant så længe tenninga står på ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juni 17, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2014 Pumpa går ikke konstant før du kjinner motoren. Sjekk at den har strøm når du kjinner. Det er ikke startsperra di som slår inn? Blinkende motorlampe? Det er ei luke i bagasjerommet du kan demontere. Da kommer du ned på lokket til armaturen. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mv6Opel Skrevet Juni 17, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2014 Hmmm,to små luker på hver side i bagasjerommet.Hadde blinkende motorlampe før biln stoppa,skiftet svinghjulsensoren men samme greia.Batteriet var helt uten strøm her om dagen,hvis det kan ha noe med startspærra å gjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juni 17, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2014 Luka sitter på høyre side i gulvet på bagasjerommet mener jeg å huske. Sett på tenninga di, blinker motorlampa di da så slår startsperra di ut. Prøv med en annen nøkkel om du har, hvis ikke så må den programeres opp igjen på Opel. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mv6Opel Skrevet Juni 17, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2014 Ok,ska sjekke det,takker:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mv6Opel Skrevet Juni 17, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2014 Ikke noe blinking i motorlampa,lyser konstant... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juni 17, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2014 Da er ikke startsperra problemet i hvertfall. Hadde nok vært en fordel og få lest ut feilkoder så slipper du og måtte skifte deler bare for og prøve. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mv6Opel Skrevet Juni 17, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2014 Joda,var på Opel å fikk lest ut feilkoder og de fant ut at det var defekt sensor,men ser jo ikke ut som at det stemmer heilt. Samme startproblemer etter bytte... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mv6Opel Skrevet Juni 19, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2014 Slepte biln på verksted i går, fikk i dag ei førklaring på at motoren ikke starta.Det var luftmengdemåleren som va defekt,ble jeg fortalt...men.feilkoden på sensoren ble også borte etter jeg monterte ny sensor så den var også defekt !! Litt pussig det dær,må jo ha vært feilmåling fra begynnelsen av. Vurderer verkelig å montere den "defekte" sensoren på igjen å se hva som skjer.E jo ikke akkurat bellig før verken sensor eller luftmengdemåler. Må da være mulig å få pengene igjen viss den gamle sensoren virker ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juni 20, 2014 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2014 Du får fint starta bilen for det om luftmassemåleren er deffekt, det er bare tull. Høres ut som et tvilsomt verksted. Var borti på en omega 2 liter at jeg hadde fått feil sensor selv om de var helt like. Kan hende det er flere typer som skilles ut på årsmodell. Har også vært borti at det har vært deffekt kamføler for eksempel ved feil på veivføler og motsatt. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mv6Opel Skrevet Juni 20, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2014 Ja,trur det blir et annet verksted fremover...men motoren går fint når ledningspluggen tel luftmassemåleren er tatt ut, men me en gang jeg setter den på plass igjen så stopper motorn. Jaja,har nu bestilt ny så får se hvordan det går...forresten,både sensoren og L.måleren passer bare fra 2000 mod og opp på min bil som er -98 mod ! Begynner å lure på om det er skiftet motor av en av de andre 2 eierne. Takk for god hjelp,ha ei fin hælg:) opelduude reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg