Gå til innhold

Promillekjører nr.2 meide Marthe (17)

Ranger emnet

Precious

Anbefalte innlegg

nei.. fyllekjøring kan aldri sees fra to sider.. det er straffbart samma faen.. og samma faen hvor full/dopa man er skal man ta ansvar for sine handlinger.. man er ikke sinnsyk i gjerningsøyeblikket.. eller.. jo.. forsåvidt. man er sinnsyk om man kjører i fylla

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Helios

nei.. fyllekjøring kan aldri sees fra to sider.. det er straffbart samma faen.. og samma faen hvor full/dopa man er skal man ta ansvar for sine handlinger.. man er ikke sinnsyk i gjerningsøyeblikket.. eller.. jo.. forsåvidt. man er sinnsyk om man kjører i fylla

kan jo ikke skylde på at en var full, men det må jo være jevlig å være den som forårsaker noe sånnt også, er jo en tragedie for alle parter da.

men, det blir vel ikke riktig at dere kondolerer, med tanke på at hun ikke er død, men det er jo bare ett mirakel at hun ikke er det..

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skulle hatt dødsskvadroner som kunne ha oppsøkt og påført fyllekjøreren en lang og smertefull død.

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullstendig enig, men han angrer sikkert som faen på det han gjorde.. men alkohol gjør mye rart..

Jeg ringte en dame jeg er veninne med og sa jeg elsket henne.. morsomt og møte henne dagen etterpå da ass..

Man er mest ærlig i fylla.

Men hadde kollektivtrafikken vært sikkelig utbygd så hadde vi nok sluppet endel av disse fyllekjørings sakene..

Og ja, de fortjener og få en sikkelig straff...

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Helios

senk promillegrensa til 0 og strengere straffer og økte promillekontroller.

Kondolerer

e det ikkje sånn at hvis du har en promille på under 0,2 så går ikkje det utover kjøringen? tenker på at hvis du har vært på fylla, og så kjører du kvelden etter, så kan du i teorien ha litt promille igjen uten å være en fare. syns 0,2 virker rimelig, bedre enn 0,5, som tillot en "styrepils" så vidt eg forsto..

og, kommentar til det rewrite sier: du tar ikkje med deg nøkkelen til bil/sykkel på fest! enkelt og greit..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Precious

VG Nett

Det mener jeg er høyst uakseptabelt.

Gang på gang kommer det artikler, og vi har 100 slike tråder på forumet allerede.

Jeg håper for forumet sitt beste at folk tenker seg om.

Promillekjøring er totalt uakseptabelt.

utrolig trasig når slik skjer.

:(

kondolerer

07 suzuki GSXR750

08 subaru outback 2.0D premium

06 subaru impreza wrx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Promille grense på 0,0 så vil du kunne blåse rødt hvis du har drøkki appelsinjuice.

Er enig at promillekjøring må straffes hardere, men mener også at kollektiv trafikken bør økes i helgene også. Er mange ganger jeg har vært på fest, hvor jeg har hatt flere mil hjem og ikke nødvendigvis hatt mulighet til å sove over. Greit nok at jeg sover i bilen, men vet jo aldri om jeg sover lenge nok osv .....

og til deg som sa at man gjør mye rart i fylla. Det og ikke kjøre i fylla bør være en refleks!! Ikke noe du skal gå å tenke på hele tida. Akkurat samma som at man knepper opp buksa før man skal pisse, spretter korken før man skal drikke ølen osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CrZy_T

og til deg som sa at man gjør mye rart i fylla. Det og ikke kjøre i fylla bør være en refleks!! Ikke noe du skal gå å tenke på hele tida. Akkurat samma som at man knepper opp buksa før man skal pisse, spretter korken før man skal drikke ølen osv....

KORREKT!!!

Det er ingenting som heter - "fylla har skylla".

Jeg kan gjøre utrolig mye sprøtt når jeg er full.. Gjøre ting jeg ville erget meg for å gjøre i edru tilstand, si ting jeg ville holdt tilbake i edru tilstand. Men, det er bare noe inni meg som stopper meg fra å gjøre ting som:

- å kjøre i fylla, det skjer aldri, UANSETT hvor full jeg er!!

- å rote meg borti ei stygg dame, hører alle snakker om ølbriller og lignende, men det har aldri skjedd med meg, jeg har alltid holdt meg unna

- og lignende ting..

Du er samme personen, om du er full eller ikke. Det er ikke forskjellige liv, to forskjellige ansvar. Det er det akkurat det samme, om du har alkohol i blodet eller ikke..

Jeg forsvarer aldri fyllekjøring, og det er ikke kult! Men, jeg ønsker uansett ingen person død, han som har gjort dette har det nok ikke godt med seg selv. Men, han har ingen andre å skylde på enn seg selv.. Jeg vet hvertfall at om det hadde vært jeg som hadde kjørt på denne jenta, så hadde jeg tatt mitt eget liv. Det må være helt jævlig å leve med noe sånt på seg..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ReWrite

F.eks når du har en promille på 2.64 så tenker man IKKE klart.

Løsningen på problemet kan komme før du begynner å drikke.

Det jeg mener er:

KJENN DINE GRENSER OG DRIKK ETTER DE...

Hvis du veit at når du drikker så så mye, så mister du evnen til å ta rette avgjørelser, så ikke drikk så mye da. Drikk mindre.

Det er når du drikker mer en hva du tåler problemet begynner.

Originally posted by ReWrite

Så det jeg prøver si er at man ikke tenker klart i fylla

Så det jeg prøver å si er at man ikke skal drikke så mye at "man ikke tenker klart i fylla"

---------------------------------------

1994 Mazda Mx-3 1,8 V6

x 1998 Ford Fiesta Flair (R.I.P)

x Aprilia RS 50

---------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan drikke meg så sørpe drita jeg vil... og ALDRI kunne jeg tenkt meg å satt meg i en bil etter det.

Alt ligger i hodet.. Når man drikker så går hemmninger vekk. Dvs. at hvis man kjører i fylla, så bryr man seg ikke spesielt om det når man er edru heller.

Så simpelt.

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider