Gå til innhold

Hvor stor skade kan bilen ha fått?

Ranger emnet

reza karimi

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

I en bratt og skarp sving tråkka jeg gasspedalen i bunn for at bilen ikke skal kvele seg (2. gir tror jeg) lyden hørtes forferdelig ut. Kjørte noen hundremeter til jeg merket at bilen ikke trekker ordentlig, og når jeg ga gass så var det bare turtallen som hoppet fram og tilbake uten at motoren merke noen ting. Kjørte i 3. gir et par hundre-meter for å finne et sted å stoppe. Kameraten som kjørte bak meg, sa om at kom massevis av røyk fra bilen. Det luktet svidd gummi i hele området forresten. Jeg stoppet og ventet en time for at motoren skal bli kald, det hadde lekket litt olje der bilen sto, men vi måtte kjøre videre. Det skjedde for 2 dager siden og bilen er kjørt 6-7 hundre-kilometer etter den episoden. Det virker som om bilen trekker greit igjen, men jeg er nesten sikker at et eller annet skade har bilen fått og mest sannsynlig clutch. Clutchen var ganske følsom før, mens nå må den slippes litt lenger til bilen begynner å kjøre. varsellampa som viser feil på motoren pleide å dukke opp når jeg satt nøkken i "on" posisjon, men forsvant ganske fort, men nå er den der og lyser gult til jeg starter motoren også forsvinner den først etter at jeg har starta motoren.

Spørsmålet mitt er at hvor stor skade kan bilen ha fått og hva slags skade mener dere som kan bil? Det lekker ikke noe olje lenger forresten.

Det er en passat 3C 1.9 TDI det er snakk om forresten

Takker på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om du kanskje har tatt topp pakkningen, åssen farge var det på røyken da?, og eventuelt sjekk olja de, åssen farge det er på den smile.gif

Jeg så ikke røyken selv, merket kun at bilen ikke trekker selv om jeg ga gass, måtte kjøre i 3. der jeg kunne kjøre i 5. gir ellers. svidd gummilukten merket jeg først etter at jeg stoppa bilen. har sjekke oljenivået, men var ikke bevist å sjekke fargen og. Har bestilt time på møller for å sjekke bilen ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider