Gå til innhold

Golf problem!!

Ranger emnet

Rhaps0dy

Anbefalte innlegg

Har eit aldri så lite problem. Når eg skal løyse golfen dauer bilen nesten med ein gong av, må ligge på nesten 4000 Rpm i da haila tatt for å komme meg framover og når eg endelig får bilen til å gå ¨hopper¨ bilen bortover som ein australsk kengeru, dette er når bilen er kald. Lurer på om det kan være choken eller att bilen får for mye bensin. Noen som har noen råd eller erfaringer frå dette??

Bilen slurer også når eg kjører, har ikkje clutchen inne. :)

Er ein 1.6

Treng Hjelp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om alle vakumslanger i motorrommet er koblet til også vet jeg av erfaring at automatchoken ikke er veldig grei på våre stakkars 1,6litere. For mye gass og motoren drukner veldig lett.

Edit: Angående clutsjen din, tar den langt ute? Isåfall er det nok tid for bytte av clutsj, kanskje ei gammel dame som har hatt den tidligere? Kanskje bare veieren er slapp, men den vil ikke slure på clutsjen av den grunn vel.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv først å kjøp ny clutsj vaier, da vil den ikke ta så langt ute, mulig du kan stramme vaieren som er der, men går ut ifra den er ganske sliten og det er kun en 150kr sak.

Slurer den fortsatt må du nok bytte clutsjen.

Også kikk etter løse vakumslanger (små tynne "gjennomsiktige") slanger. Du har dem sikkert om den har hvert i form før.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider