Gå til innhold

2.3 liter NG - interference eller non-interference?

Ranger emnet


emto55

Anbefalte innlegg

På noen spørsmål får en like mange (motstridende) svar som antallet personer en spør.
Spørsmålet er om NG-motoren er interference eller non-interference?
Har kikket på nettet, og noen sier "nei", andre sier "ja", og et par stykker sier "nei" hvis registerreima ryker ved normale turtall, og "ja" hvis den ryker ved unormalt høye turtall. Grunnen til dette skal være at det kan oppstå ventilflyt ved svært høye turtall eller hvis ventilfjærene er dårlige, og hvis reima ryker under slike omstendigheter så kan stempler og ventiler få kontakt selv om de normalt ikke skulle få kontakt.
Derfor;-er rett svar "nei, "ja" eller "kanskje"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår