BluVision Skrevet Juli 8, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2014 Hei! Trenger litt hjelp her. Vurderer å bytte motor i min 850. Det står en B5204T2 motor i nå(2.0 Turbo 180 hk). Jeg vurderer å sette inn en T5 2,3 liter, og lurer på følgende. Må jeg ha nytt ledningsnett? hjerner? eksos? evt andre ting som ikke passer? 850in er en 1996/97 mod. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvojens Skrevet Juli 14, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2014 hei det er jo en motor som er 300ccm større, så må ha ny radiator, inntercooler, grunnet mer varme og effekt. må sannsynlig hvis ha ny hjerne da dette er en motor med et helt annet tenning og bensin mapping, kan hende ledningsnettet må modes noe. Down pipen må skaffes grunnet at 2L downpipen ikke takler effekten ifa 2.3L. hvor mye girkasse og drivverk tåler til en 2L har jeg ingen mening om. hvorfor ikke bare chippe den 2L du allerede har, og en ny litt større inntercooler .klarer vel fint og få 210-220hk, også beholder du orginal filter boks for best mulig levetid, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg