EsHernes Skrevet Juli 8, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2014 Hei! Bytta registerreim på far min sin 07 touran 2.0tdi 170hk BMN idag.. Etter at alt ble montert sammen og jeg skulle starte så måtte jeg kinne å kinne og skulle så absolutt ikke få start på bilen. Tenkte det kunne være luft i dieselen siden jeg hadde demontert slangene på dieselfilteret, men etter en stund med kinning tok jeg frem diagnose apparatet og fikk frem feilkode på kamaksel posisjonssensor (P0341) prøvde og slette denne feilen men kom tilbake med en gang jeg vridde nøkkelen om.. Har sjekket merkene og de stemmer.. har også brukt låsepinner for begge kamakselhjulene samt veivakselen så det er umulig at det ikke stemmer.. Trenger raskt svar, så hvis noen har hatt noe lignende så hyl ut!Takk på forhånd! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juli 8, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2014 Siden du ikke skriver det, sjekk at kontakten til sensoren(e) sitter på :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EsHernes Skrevet Juli 8, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2014 Vet du hvor sensoren ligger på motoren?? og har ikke rørt noen sensorer osv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juli 8, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2014 Vet ikke eksakt posisjon, men den sitter garantert i umiddelbar nærhet av kamakslingen(e), mest sannsynlig over syl. 1Her er forøvrig litt info vdr. feilkoden, P0341 Camshaft Position Sensor "A" Circuit Range/Performance What does this mean?This P0341 code basically means that the powertrain control module (PCM) detected a problem with the camshaft signal. The camshaft position sensor (CPS) sends a specific signal to the PCM for Top Dead Center on the compression stroke as well as signals indicating the position of the cam sensor. This is accomplished through a reluctor wheel attached to the camshaft that passes by the cam sensor. Any time that the signal to the PCM is inconsistent with what the signal should be, this code is set. NOTE: this code can also be set by extended cranking periods. Symptoms / Possible symptomsThe car will likely run with this code set, as it is often intermittent and also because the PCM can often operate the vehicle in "limp-in/limp-home" mode even with a cam sensor signal problem. There may be no noticeable symptoms other than: Poor fuel economy (if engine runs) Possible no start condition Causes Possible causes of OBD code P0341A code P0341 may mean that one or more of the following has happened: Cam sensor wiring routed too close to spark plug wiring (causing interference) Poor wiring connection at cam sensor Poor wiring connection at PCM Bad cam sensor Damaged reluctor wheel Possible SolutionsOften relacing the sensor fixes this code, but not necessarily. Therefore it's important to check the following: Check that the wiring isn't routed too close to any secondary ignition components (coil, spark plug wires, etc.) Visually inspect the wiring at the sensor for any burn marks, discoloration indicative of melting or chafing Visually inspect the cam sensor for damage Visually inspect the reluctor wheel through the cam sensor port (if possible) for any missing teeth or any damage If reluctor isn't visible from outside the engine, visual test can only be done by removing cam shaft or intake manifold (depending on engine design) If all checks out okay, then replace the sensor. Related Camshaft Trouble Codes: P0340 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Juli 14, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2014 G40 sitter mellom kamakseldrevene på registersia. Om du ikke har kommet borti å skada den når du bytta reim tipper jeg du satt registeret 180 grader feil, eller ikke fikk låst innsugskammen riktig. Pleier også å bli ledningsbrudd i ledningshyla som går fobi starteren. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.