Gå til innhold

Audi S2 som fusker

Ranger emnet

ganilsen

Anbefalte innlegg

Hei,

har kjøpt meg et lite problem, Audi S2. Håper dette skal bli en skikkelig morsom bil, men akkurat nå irriterer den meg skikkelig......

Vel, problemet er at motoren går litt ujenvt på tomgang og dermed stopper noen ganger. Ved normal kjøring oppleves motoren som fin, men dersom jeg gir mer en ca 50% gass kan den jukse litt under 3k. Over 3k sliter den skikkelig med mindre jeg har full eller meget lite gass. På høye turtall med full gass er den alt fra litt hakkete til helt fin.

Jeg syntes den er litt bedre på kald motor(har naturligvis ikke testet like hardt da) men det kan også være innbillning siden jeg har lest mye om temp sensorer som gir ganske like symptomer.

Litt om bilen; denne er modet noe og jeg er åpen for at dette kan være årsak til problemet. Det som er gjort er:

- RS2 oppsett med(etter hva jeg har blitt fortalt) turbo, grenrør, innsug, dyser og hjerne. Mulig det var noe mer også.

- 7A kammer.

- Trodde coilene kunne være problemet, så byttet til 2,0T FSI coiler med tilhørende ledningsnett. Her var den ene pinnen i en av socketene på feil plass, så denne ble byttet for å få bilen til å gå på alle 5.

- Byttet i dag plugger. Heldigvis ikke så dyre.....Kostet mer enn coilene! Uansett, bilen oppfører seg likt, men de gamle pluggene var litt våte, noe som muligens kan tyde på litt fet blanding?

Mer morrosaker kommer, men først må den gå skikkelig....

Tror dette var alt. Håper på noen gode svar her. Begynner å bli i overkant irritert. biggrin.gif

Alle svar mottas med takk!

Geir Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider