Vivi Skrevet Juli 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2014 Hei Noen som vet hva prisen er for et fabrikkmontert tilhengerfeste til RAV4 2014 modell? Det gjelder et fast (ikke avtagbart) tilhengerfeste med kabelsett etc for strømtilkobling. ViHo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juli 13, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2014 Kontakt Toyota-forhandleren din. Det er ofte komplisert med elektronikk hengerfeste på nyere biler. Så du er nok heldig om det koster mindre enn 15 tusen kroner. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vivi Skrevet Juli 13, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2014 Hei Takk for svaret! Det ante meg at prisen kunne ligge på det nivået. ViHo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ascona75 Skrevet Juli 14, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2014 Hei Vivi. Både hengerfeste og kabelsett er nokså enkelt å montere for et verksted. Jeg ville ikke vurdert å montert dette selv, da kabelsettet kommer uten monterings anvisning ( og Toyota er ikke alltid villig til å gi ut dette til private kunder ) Det du bør tenke over er om du skal ha 7pol eller 13 pol kontakt. Jeg ville ha gått for 13 pol kontakt siden nesten alle nye hengere leveres med 13 pol`s kontakt. Ser du vil ha fast fengerfeste, dette kan være et greit valg. Det er mange som monterer avtagbar krok og aldri tar den av, da er det ofte at låsemekanismen gror fast. Siter Toyota Avensis 2013 Toyota Hiace 2008 Opel Rekord 1982 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vivi Skrevet Juli 15, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2014 Hei Takk for rådene. Jeg vurderer ikke å montere hengerfeste selv. Det jeg prøver er å finne ut hva en RAV4 vil koste slik jeg vil ha den (sammenlignet med en annen bil jeg også vurderer), men utifra prislister, internett etc. har jeg ikke klart å finne ut hva et slikt fabrikkmontert hengerfeste koster. Derfor lurte jeg på om noen her i forumet visste prisen. ViHo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ascona75 Skrevet Juli 16, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2014 Tror ikke Toyota leverer fabrikk montert hengerfeste på noen modeller, det blir etter montert hos forhandler før levering. Priser vil derfor kunne skille litt fra de forskjellige forhandlere. Det enkleste du gjør er å kontakte din lokale Toyota forhandler. (om du har flere forhandlere i nærområdet kan du ringe flere for å sammenligne pris. MVH. Emil Siter Toyota Avensis 2013 Toyota Hiace 2008 Opel Rekord 1982 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vivi Skrevet Juli 19, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2014 Hei Takk for svar! Det at hengerfestene monteres lokalt er nok forklaringen på at det er så vanskelig å få vite en fast pris. Skal spørre hos et par Toyota-forhandlere i nærheten, så får jeg forhåpentligvis et relativt nøyaktig svar. ViHo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JohnH Skrevet September 25, 2016 Rapporter Share Skrevet September 25, 2016 Fikk pris på 13 pol fast til 11.800 kr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg