willtell Skrevet Juli 18, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2014 Hei! Jeg har en Citroen Berlingo, Multispace 2003 modell. I en liten periode har jeg hatt problem med at når jeg vrir på tenningsnøkkelen så skjer det ingenting. Lysene kommer opp som normalt, men når jeg vrir siste gangen skjer det ingenting. Ikke et klikk eller noen lyd i det hele tatt. Har gjennomført auto diagnose på bilen, men verkstedet fant ikke noe feil. Byttet batteri for 2 mnd siden. Det som også skjer er, hvis jeg ikke får start på bilen får jeg dyttet den i gang i 2 gir, bilen starter. Så kjører jeg noen ca 200-300 meter og slår av bilen og vrir på nøkkelen og fortsatt ikke noe som skjer, men noen ganger kan det hende at den starter igjen uten problemer. Har også opplevd at jeg får IKKE start på den i det hele tatt og latt bilen stå i flere timer, så kommer jeg ut og vrir om nøkkelen og da starter den. Bilen har startsperre. Har ikke testet ennå ved å ta sandpapir på kontaktene på batteriet som jeg skal teste også, pluss + noden på batteriet har et slikt feste som kanskje gir dårlig spenning. Aner ikke hvor starteren er på bilen, kan dessverre for lite om biler. Noen som har noen tips, råd eller hvert borti dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juli 18, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2014 Har du hatt bilen på verksted og de ikke klarer og løse det? Enten så får ikke starteren styrestrøm eller så er selve startmotoren død. Det burde være en enkel sak for et bilverksted. På den tynneste ledningen på starteren så skal det være 12 volt når du vrir om til startpossisjon på nøkkelen. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg