Gå til innhold

Audi A3 8L 1.8TQ - Powerfilter?

Ranger emnet


Nardo

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har akkurat kjøpt meg ´01 A3 1.8TQ. Helt original - heldigvis.

Men nå skal jeg rive meg løs. Neida. Joda, litt så.

 

Først og fremst, og det denne tråden egentlig er om - powerfilter. Skal kjøpe meg powerfilter til bilen, og mest lyst på K&N åpent powerfilter. Mest for lydens skyld smile.gif og K&N er jo selvfølgelig kvalitet. Dog MÅ det ikke være K&N, men ikke noe drit som kan skade motoren.

Spørsmålet er hvor jeg får kjøpt dette i Norge? Har sett det er på Bilxtra, men har de overganger til LMMen?

 

Noen med erfaring/kunnskap som kan hjelpe meg? smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil ha noe som ikke skader motoren så ikke sett på "power" filter smile.gif Kjør originalt. 

 

Om du MÅÅ ha et åpent filter så finn et som ikke har olje. K&N har olje i seg og vil ødelegge LMM over tid. 

 

Veit du om et åpent filter som ikke har olje?

Og slik jeg har forstått det er det ikke selve filteret som ødelegger LMM. Det er når du renser filteret og ikke tørker det ordentlig før du monterer. Typisk haste-feil. Er vel ikke så mange som har drept LMM ved ordentlig og nøye rensing..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er som TKarlsen sier. Det er oljefilmen som filteret er satt inn med som tar livet av LMM.
Gjør deg selv og ikke minst bilen en tjeneste og ikke sett på åpent filter/"power filter"
Det slipper så vanvittig mye mere dritt igjennom en standard papirfilter.

Effektmessig er det ingenting å hende på en ellers org. motor.
Hvis du absolutt skal bytte ut filteret, kjøp heller et oljefritt innsatsfilter.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er olja i seg selv som dreper LMM.

Det lille som er på filteret da filteret er nytt kan gjøre at LMM blir ødelagt. Men det er filtere som har blitt vasket og fått ny olje som ødelegger mest. Man bruker for mye olje da man skal smøre inn filteret på nytt. 

 

Men jeg fikk ødelagt LMM på gamle bilen. Jeg vasket ikke ikke filteret. Etter 2mnd så var LMM ødelagt. Filteret var helt nytt, olje fra fabrikk. Så skal ikke mye til

 

Vet ikke om andre filtere som ikke har olje. Prøv å søk på forumet. Det med åpent filter blir tatt opp hver mnd nesten

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår