Gå til innhold

Nardo: Audi A3 8L 1.8TQ - DAILY // needzmoarlow.

Ranger emnet


Nardo

Anbefalte innlegg

Nardo's Audi A3 8L 1.8TQ.

 

Siste bilde tatt av bilen;

se4raf.jpg

 

 

Som mange av dere vet, har jeg akkurat solgt unna min A4 B6. Dette fordi jeg synes bilen var for stor til mitt bruk og jeg var mer lysten på 1.8TQ enn 1.9TDIQ. Solgte A4en for noen dager siden, hadde allerede snakket med eieren av denne bilen tidligere angående et eventuelt bytte. Det var uaktuelt. Tok dog kontakt igjen når jeg hadde cash og avtalte å se på den. Er for øyeblikket på besøk hos min kjæreste i Bergen, og vi tok da toget til Voss tidligere i dag. Det endte, som dere ser, med bilkjøp. smile.gif

 

 

Generell informasjon

 

  Vis skjult innhold

 

 

Planer

 

  Vis skjult innhold

 

 

----------

 

Utgangspunkt

 

  Vis skjult innhold

 

 

Update 1 - 25.07.14.

 

  Vis skjult innhold

 

 

Update 2 - 07.08.14.

 

  Vis skjult innhold

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei  denne kan chipes til 211hk vet ikke om du vet det allerede. ellers så er a3 ganske tøff vis man holder den clean med store felger og sota ruter, for da (avslører) man ikke effekt man har så lett:) har noen Audi frelste kompiser som kjører med orginal filter pga av bedre tomgang å filtrering. men ser skikkelig bra ut de planene du har, håper du legger ut noen bilder etter hvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  På 7/25/2014 den 11:54 AM, volvojens skrev:

hei  denne kan chipes til 211hk vet ikke om du vet det allerede. ellers så er a3 ganske tøff vis man holder den clean med store felger og sota ruter, for da (avslører) man ikke effekt man har så lett:) har noen Audi frelste kompiser som kjører med orginal filter pga av bedre tomgang å filtrering. men ser skikkelig bra ut de planene du har, håper du legger ut noen bilder etter hvert:)

 

Dette er kun en 1.8T(Q) med 150hk originalt. Ergo, med chip vil du oppnå omtrent 190-200hk.

Har du derimot en 1.8TS(Q) har du 180hk originalt. Med chip vil du oppnå 220-230hk.

 

Har planer om 19" sommerfelger etterhvert, men ikke før neste sommer. Har også bestilt justerbart senk nå, og 17" RS6 felger blir kjøpt i starten av august. Så det er en god start :-) Sota ruter står i spoileren "Planer".

Mye mulig det blir bedre tomgang og filtrering, men ettersom denne ikke er trimmet en smule enda merkes det ikke. Filteret er derfor mest for sporty lyd og utseende. Det de mener med filtrering vil nok være at de får kaldluft med org filteret, noe jeg også gjør på grunn av den lure plasseringen av kaldlufts-inntaket. Det er da rett ovenfor hvor powerfilteret står nå, ut fra innerskjermen.

 

 

  På 7/25/2014 den 12:35 PM, TKarlsen skrev:

På en 1.8T med 150hk originalt så får man vel ikke mer enn 190hk med chip. 190-200 et sted. Har man 1.8T med 180hk originalt så kommer man opp på 210hk

 

Helt riktig det her!

1.8Ten med 180 originalt heter 1.8TS(Q), men det visste du kanskje allerede? :-)

 

--

 

Takk for feedback begge to! Settes stor pris på.

Blir nok en stund til det skjer noe mer, ettersom jeg er på ferie hos kjæresten min i Bergen. Kommer hjem i starten av august, og da blir det montering av anlegg, senk og nye felger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  På 7/28/2014 den 11:57 AM, Chris_nor skrev:

Original luftfilter boksa helde til 4-500hk ? Og den er meir optimal ein ope filter smile.gif

 

Det kan hende. Ikke vet jeg.

Jeg vil også gladlig få vite hvor mye forskjell i effekt det gjør på en ellers original motor? :)

 

Jeg har investert i BSR OptiFlow-kittet, som både er kvalitet og er garantert at det får kaldluft. Ettersom dette kittet holder til 250hk og bilen min kun har 150hk, ser jeg ikke problemet. I tillegg har jeg hatt èn langtur med bilen til nå, hvor jeg har dratt på litt og jeg merker ingen negativ forskjell. Eneste forskjellen er lyd, noe som var hovedgrunnen til at jeg kjøpte åpent filter.

 

Om originalt luftfilter er så ufattelig bra, lurer jeg fælt på hvorfor driftebiler med 500hk+++ osv. ikke bruker det? Har ikke sett èn uten åpent filter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mighty Car Mods testet flere typer filtere. Alt fra billige åpne filtere, dyre filtere. Sports innsats filter og originale filtere. Originale filteret kom best ut. Ingen merkbar forskjell på noen av de. Bilen de testet på var en 200-250hk Subaru om jeg husker riktig. 

 

Har også testet flere filtere på de bilene jeg har hatt. Merker ingen forskjell på effekten. Kun lyd (Jeg har også testet det BSR filteret du har på bilen din)

Ender alltid opp med å slenge tilbake den originale boksen med et originalt filter. Føler meg mest trygg da

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpent filter har ingenting for seg før du begynner å snakke heftig trimmet motor, men det gir ikke nevneverdig mer effekt forde.
Det er som JChE sier, det er stortsett plassmangen og utseende som gjør at de velger åpent filter.

Hvis du har en bil med litt futt i så vil jo åpent filter gi litt lyd. Har selv hatt åpent filter på en A6 C4 V6 jeg hadde for mange år siden, det var også kun for lydensskyld.
Men det er den eneste bilen jeg har hatt med åpent filter.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Update 2 - 07.08.14.

 

  Vis skjult innhold

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår