Gå til innhold

Feilkoder - er på ferietur

Ranger emnet


snoop

Anbefalte innlegg

Generator Field/F Terminal Circuit OBD Code P0622

The PCM monitors generator load from the generator/regulator in the form of frequency. The frequency range is determined by the temperature of the voltage regulator, where 97% indicates full load, and below 6% indicates no load.
Symptoms Possible sumptoms of OBD code P0622
- Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light) - No start
Causes Possible causes of OBD code P0622
- Generator circuit short to ground. - Generator circuit short to voltage. - Generator circuit open. - Battery-sense circuit open. - Generator drive mechanism. (belt) - Damaged generator/regulator assembly. - Damaged PCM.
Possible Solutions - Battery - Alternator

 

 

 

Catalyst Temperature Sensor OBD Code P0425
The optical sensor provides a high resolution signal to the Powertrain Control Module (PCM) by counting pulses on the sensor disk located in the injection pump. The high resolution is one of the most important inputs by the PCM for fuel control and timing. This test monitors the number of high resolution pulses which have been missed (not detected). It's based on a comparison between the number of pulses that were detected since the last pump cam pulse and the number of the pulses that should have occurred. There are approximately 64 high resolution pulses for every cam pulse.
Symptoms Possible sumptoms of OBD code P0425
- Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light)
Causes Possible causes of OBD code P0425
- Open or short in the optical sensor circuit - Optical sensor connector - Damaged optical sensor - Damaged PCM or ECM The Error code is generally activated on detection of the following conditions: Some high resolution pulses are missing from the optical sensor to the PCM
Possible Solutions - If damage, repair optical sensor circuit - Replaced optical sensor - Replaced PCM or ECM
 
 
 
 
Om dynamo ikke lader så vil motor etterhvert stoppe av seg selv. Når søkte på 0425 komer det opp feil på katalysator temp-sensor, sikkert lite viktig for annet enn bensinforbruk, men i teksten står det pulsgiver til injeksjonspumpe - noe som sikkert er mer kritisk.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går bilen min dårlig på bensin, da det er diesel. Dynamo har jeg byttet 3 ganger på 1, 5 år pga av feilmelding. Så om det erden erdet gratisarbeid til forhandleren hjemme. Har voltmeter koblet til sigarettutaket og den viser at bilen lader som den skal. Merker ingen problemer ellers heller. Kun lampa som lyser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

har ikke skrevet noe her enda, men det viste seg å være partikkelfilteret sin automatiske rensing som hadde blitt avbrutt for mange ganger. så det måtte resettes på verkstedet. de renset det manuelt .

dena andre feilen viste seg å være noen ledinger i bakdørene som hadde røket av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår