Gå til innhold

bass valg

Ranger emnet

focal

Anbefalte innlegg

nå er jeg ikke veldig kjent med effekten på bass utgangen på den forsterkeren der.. men, regner med at det ikke er alfor mye..

10" spiller veldig kjapt og rent og er det jeg har i min bil og fåretrekker..

Min sub er da en Rockford Fosgate RFR HX2 og krever sine 1000watt RMS.. dette blir vell i meste laget for den 6kanalern?

ellers? burde man vell vite litt mer om du vil ha pen lyd, kraftig lyd? o.l? og hvor mange watt man kan leke med her og penger osv. :)

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by focal

Denne er på :

4 x 78 + 350 W i 4 Ohm.

4 x 122 + 520 W i 2 Ohm.

Front setta er i 4 Ohm.

Pris pr bass ca. 5000.- Jeg er ute god lyd + høyt og brutalt.

Litt vanskelig å få "høyt og brutalt" med 350-520watt...

Men et godt valg mvt kvalitet og trykk, er Infinity Kappa Perfect...

Eller kanskje Cadence Wild Beast...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si meg enig med bisarre på denna :)

var ikke allverden du hadde og gå på der.. hva med å investere i en kraftig monoblokk og en kraftig subb?

Selv bruker jeg en Cadence Z7000 monoblokk som ny kostet ca.5800 for ca.1år siden.. og en Rockford Fosgate 10" RFR HX2

Dette burde trykke bra i din bil da du og har en åpen bil som supraen.. dette spiller både høyt og nogenlunde pent :)

Men, så lite watt og så høye øsnker ville jeg gått for flere element.. 2stk 10" ? blir rimelig bra trykk og du får en kjapp og presis bass. Ang bass valg der, kan du ta dette opp med bisarre da han har peiling på elementer og watt styre osv.. hva som burde gjøre seg på din forsterker..

ps: har du kraftig dynamo på bilen? har du strøm nokk til dette?

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider