Sverre E Olsen Skrevet Juli 31, 2014 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2014 Hei, eg skifter olje normalt sett på bilen 1 gang i året(hver12000km) og lurte på hvilken olje eg burde bruke? Syntetisk,delsyntetisk eller ikke syntetisk i det heile? Hva gjer dere? Vett mange av di der helsyntetiske er Long life oljer på kansje 30 k km men liker å skifte en gang i året så treng vell ikke akk den dyreste olja da? Hvor kjøper dere olje? Biltema osv har di noe brukbart utvalg? Og oljefilter, hvor får eg kjøpt det og bør det vær Ford sitt? Takk for svar:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet August 1, 2014 Rapporter Share Skrevet August 1, 2014 Du kan jo bruke billigere motorolje så lenge du holder deg til spesifikasjonene som din bil skal ha. Ellers kan du ta en titt på oljevelgerene til castol og mobil etc der får du også opp hvor langt intervall det er på skifting av oljen. Jeg kjøper filter og olje fra meca. For og si det sånn så har jeg kun kjøpt olje på biltema til min veteranbil da den skal ha mineralolje. Tror heller jeg ville valgt meca,bilxtra eller mekonomen ved kjøp av olje og filter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre E Olsen Skrevet August 1, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2014 Takk for svar:-) Nå ble det Biltema sin full syntetisk Long life olje som er spesifikt for Ford durateq motorene, har ikke tenkt å kjøre den mer en 10 000 km mellom skifta c. Så då må vell det vær goe greier:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg