TKarlsen Skrevet August 6, 2014 Rapporter Share Skrevet August 6, 2014 Onkel har nettopp kjøpt seg en ny bruktbil. Dette er en Audi A4 B6 1.8T, 163hk (BFB) motoren. Bilen er helt original, ingen form for chip, filter eller noe. Full service bok osv osv. Men han synes bensinpumpa som sitter i tanken bråker litt. Så da spør jeg her siden jeg ikke har så mye peiling på dette. Skal en bensinpumpe lage lyd? De gangene jeg har hørt på pumpa så har den kun laget en liten svak "uuuu uuu uuu" lyd. Som en pumpe bruker å gjøre. Er dette normalt, eller synger pumpa på siste verset? Bensin filteret byttet jeg i sommer, så det er noen få mnd gammelt. Bilen går normalt ellers, men han er redd for at bilen plutselig stopper pga bensinpumpa. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 6, 2014 Rapporter Share Skrevet August 6, 2014 Når man skrur på tenningen så går pumpa 1-2 sekunder. Og ja, den kan man høre, men det skal være mer som en suselyd, ikke stort mer. Normalt skal pumpa lage så lite lyd at man kan ikke høre den når motoren går. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet August 6, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2014 Så da man hører pumpa bedre enn motoren så er det noe galt? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 6, 2014 Rapporter Share Skrevet August 6, 2014 Ja, så absolutt, pumpa skal ikke lage mye lyd, og lyden fra en frisk pumpe er en suse- / summelyd. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet August 6, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2014 Oki, takk for hjelpen. Da skal jeg få tatt meg en tur med bilen selv og høre hvordan pumpa er. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet August 19, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2014 En annen ting, hvor får man kjøpt en bensin pumpe til A4 B6 motorkode BFB? Helst komplett pumpe Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 20, 2014 Rapporter Share Skrevet August 20, 2014 Sliter med å finne på bildeler.no og skruvat. Kanskje MECA eller Mekonomen skaffer? Eller så er det jo Møller :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 20, 2014 Rapporter Share Skrevet August 20, 2014 Har vært borti at tett bensinfilter har ødelagt bensinpumpa. Satt inn ny bensinpumpe, men ulyd i den nye pumpa. Så se hvordan bensinfilteret ser ut og evt skift det først. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet August 21, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2014 Har hatt samme tanke selv. Så bensinfilteret har jeg byttet for 2, maks 3mnd siden. Om du mener det som sitter under bilen, like foran høyre bakhjul? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 21, 2014 Rapporter Share Skrevet August 21, 2014 Om det er skiftet ut for ikke så lenge siden, så er det nok ingen tvil om at det er selve pumpa. Regner med det er bensinfilter om det sitter rett ved tanken ja. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 21, 2014 Rapporter Share Skrevet August 21, 2014 Ja, filteret står hvertfall ved tanken på alle B3-B7. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg