Gå til innhold

Audi S6 elektrisk vifte ulyd

Ranger emnet

Froddi

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nettopp kjøpt meg Audi S6 2000 modell,4,2 liter V8. Helt i front er det en elektrisk vifte som slår seg inn. Etter hvert som omdreiningene på vifta øker så blir det et ganske tydlig støynivå fra vifta. Høres veldig tydlig når bilen står på tomgang og jeg sitter inne i bilen. Når jeg lukker opp panseret blir det nesten ubehaglig. Er det lettest å bytte ut hele vifta? Virker ut til å være tre stk skruer og en elektrisk plugg. Eller er det et lager i vifta som kan byttes?

Kan ikke tenke meg at den skal bråke sånn som den gjør nå..Takker for alle innspill og tips fra Audi folk. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med grom bil smile.gif Husk å legge inn et bilde av den - Hvordan legge til bilder

Den elektriske vifta skal ikke gå uten at temperaturen på kjølevannet overstiger 95 grader. Om vifta starter allerede på kald motor så sjekk temperaturbryter i nedre kant på radiator, der nedre slange er festet. Eller har du A/C på slik at vifta starter med en gang? Vifta vil selvsagt lage blåselyd, men skal ikke lage noe mekanisk lyd. Du har sjekket at det ikke er noe som tar borti vifta? Om det er defekte lagre så er det nok bare å kjøpe ny, har delenummer 4B3 959 457.

362376.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for god info.

Jeg tenker at uansett når tid vifta slår inn,så kan ikke lydnivået være slik som det er nå. I disse varme sommerdager ståt nok A/C på, og da vil vifta gå kontinuerlig visst jeg forstår riktig. Når vifta "går for fullt" durer den godt. Temperaturføler,reg.reim,vannpumpe etc er nettopp skiftet på bilen så jeg regner med at dette er iorden. Det er nok selve vifta som lager støy. Det er mye mer støy enn ren blåselyd.

Har det noe for seg å få tak i en brukt? Eller bør jeg gå for en helt ny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider