Gå til innhold

Audi A6/S6 display pixelfeil instrumentpanel

Ranger emnet

Froddi

Anbefalte innlegg

Hei..

Har en Audi S6 C5 2000 model med dårlig display i instrumentpanelet. Ser ut som dette er et velkjent problem på Audi. Mitt display mangler pixler og dette varierer alt ettersom. Går det an å fikse dette på en enkel og billig måte,eller må instrumentpanelet plukkes ifra hverandre ? Selve lcd displayet er kanskje loddet på printplate osv...eller?

Ser på youtube at det er ganske enkelt å ta ut instrumentene. Så visst det finnes en quick fix når du har fått ut instrumentene, så hadde det vært greit å fått noen tips :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det er det samme jeg er blitt fortalt,at det blir bedre når det er kaldt. Men jeg vil at ting skal funke uansett. Ser du har lagt med en snutt fra youtube. Jeg har sett akkurat den samme,og noen flere. Endte med at jeg bestillte et display som jeg venter skal komme i posten. Utfordringen blir å gjøre jobben med all demontering og lodding.

Er det noen der ute som har gjort dette selv,evt.fått andre til å gjøre det. Med vellykket resultat :-)

Er litt spent på hvordan dette skal ende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Da har jeg fått en kompis til å lodde det nye lcd displayet i instrumentpanelet.Selve loddingen er fin-mekanikk så dette bør man overlate til noen som kan. LCD displayet  funket supert etterpå! Herlig når ting fungerer som det skal :-) Litt arbeid med å demontere instrumentpanelet,så vær forsiktig med dette.

Utfordringen nå blir å skifte språk i lcd displayet. Dette er på tysk. Skulle helst vært på norsk, evt dansk eller engelsk.

Noen som vet om dette kan programmeres selv ? Quick fix ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider