Gå til innhold

1997 Audi A3 1.8T trykkproblemer.

Ranger emnet


devil201

Anbefalte innlegg

Hallo 1.8T Guruer :) *hinter til quattro73* ;)

 

Info om bil:

 

1997 Audi A3 1.8T  med k03s oppgradering  ( Steg 2 )

 

var i danmark for ca 2 måneder siden å tunet bilen til steg 2 og det utgjorde 212 hk og 325 ( grunnet orginal eksos + )

 

bilen gikk helt nydelig med 1.35 i trykk ( 2-3-4 gir ) 1.5 bar på 5giret.

 

plutselig skal jeg kjøre hjem fra jobb en fredags kveld , kjørte ca 20 km , bilen fungerte greit , var bare rolig kjøring. Stoppet for å kjøpe røyk på nærmeste butikk, og når jeg skulle da starte bilen igjen , så ville den ikke rett og slett. tok da ut maf sensoren og fikk kjørt dem siste 200 meterene hjem.

 

tok fra vag comen og fikk opp 2 feil ( 16989  internal control module - Rom ) og Maf sensor .

 

dro da til skrapen første dagen dem var oppe og fikk kjøpt en brukt en . Denne var egentlig til en 98 mod passat tdi , men ifølge nettet var det samme nummer osv. Rengjorde den med elektronik rens og puttet den inn. bilen puttrer fint. men mangler trykk.

 

Bilen virker også varmere i motor rommet etter feilen kom!

 

Før lå jeg på ca 0.7 - 0.8 i vacuum , nå ligger jeg på 0.5 .

 

får pressa den opp i 1 bar på det meste , men ikke mer en det. + at den virker veldig nølete og har lang spool up tid.

 

alltid siden jeg kjøpte den nye turboen så har den lagd en fin sånn squeele lyd når jeg har gitt på ( grunnet K03S Silencer ) , men etter bilen stoppet så har den lyden så å si forvinnet.

 

Jeg har gått igjennom det meste men den dritt bilen jeg har har, alt fra lekkasjer til enveis ventiler. Men denna finner jeg ikke feilen på!

 

Har snakket med dem som tunet bilen og dem har vært veldig behjelpelig, og sa at 99 % sikker at ikke ECU og Chip er bilen.Mest sannsynlig har jeg en trykk lekkasje som fucker opp trykket og derfor feilmeldingen.

 

 

Har Sjekket:

 

- Slanger  ( utenom intercooler leddet ) - Sjekkes Lørdag

 

- Ny Maf

 

- gått over ledninger til N75  ( skal dobbeltsjekkes )

 

- Nytt luftfilter

 

- Sjekket Dumpventil , Fungerer opptimalt!

 

- Sjekket vagcom  ( ligger på 3.10 gram pr.sekund.)( og ved 3000 rpm skal vagcom vise 10 gram  , dette skal da egentlig bevise at man ikke har lekkasjer)  ( YEAH RIght ! ) 

 

 

 

Det eneste jeg har funnet av lignende feil på nettet , og som jeg faktisk kan tru har skjedd med min bil er en Tett katalysator ! jeg vil vel tro at denne vil ødelegge spoolen og trykket.

 

og gir ekstrem varme tilbake i bilen!

 

 

 

Vær Så snill å gi meg håp!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar quattro. har lest litt om det selv at det kan være chip. var å sjekket litt idag på slanger. fant ingen spesielle , men teipet godt på den vanlig plassene ( just in case ).

 

Fikk også gitt catalysatoren noen dunk fra thors hammer.

 

Etter dette tok jeg en kjøretur og var akkurat det samme som før.

 

Fant en ledning på batteriet som hadde fått flerra av litt isolasjon, satte litt El teip over.

 

MEN!

 

Når jeg dro hjem fra verkstedet så kommer jeg på en rett strekke, satte bilen ned i 3 gir, og dro på , Fy FAEN ! da begynte den å dra godt igjen, var oppe på 1.2 bar og bilen føltes kvikkere. mangler fortsatt litt  men får håpe det er cat , som jeg fjerner til uka.

 

 

Den feilkoden ang chippen kan også skyldes batteri feil \ dårlig kontakter fra batteri osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår