Gå til innhold

golf mk5 2.0 TDI 2007 vannlekkasje

Ranger emnet

fuchs88

Anbefalte innlegg

hei, jeg har en 2007 mod golf mk5 4motion 2.0TDI 140hp. den er gått 75000km ca.

den bruker vann.

kommer hvit røyk ut av eksosen, veldig mye viss den har stått litt lenge noen dager etter jag har brukt den. 

har fjernet EGR cooling pga att den var vist en svakhet på bilen, men den bruker fortsatt mye vann.

hadde bilen på verksted, dem trykk testa toppen, og dem sa att toppakningen var i orden.

så da lurer jeg på, hva kan det være for noe mere som gjør att det kommer vann lekkasje i eksosen?

og det minker heller ikke noe Olje og ikke noe tegn til olje i frostveska.

og jeg har lest på bilforumet att toppen og EGr coolingen kan være en svakhet på disse bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket eksoskjøleren som sitter bak på toppen/motoren?

Søk på "eksoskjøler golf" el. på google, er et meget kjent problem.

Det som er ringet rundt i rødt, er eksoskjøler.

post-43496-13804854735672.jpg

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja har sjekket den kjøpte meg et kit å fjernet hele EGR cooleren, men enda så kommer det hvit røyk, men viss de er toppen, hvorfor kan dem trykk teste å finne ut  att den er i orden da... hmm,  får vell bare bestille å få det gjort, håper  de er kommet en forbedret utgave av toppen som holder litt  shakehead.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

da har jeg fått endelig svar ifra verkstedet, det var ikke noe toppakning som var gåen, jippi tenkte jeg.. men NEII!!!!, for det var jo sprekk i blokk jo..... koster jo 35k for jobben...... damn, trodde nye biler skulle være litt mere sikrere en dei gammle, men der tok jeg inderlig feil....   frown.gif

noen som veit hvor jeg kan finne en bruk bar top eller noe? eller eventuelt en brukt motor eller noe?  eller ny ?  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...