S-A-T Skrevet August 11, 2014 Rapporter Share Skrevet August 11, 2014 Har montert Lys i bilen som skal slå seg på når jeg åpner døren, samt slå seg av når jeg lukker. Har gitt Lyset Direktestrøm fra + og den blir brutt ved Minus på Dørbrytern til taklyset. men som du ser, så slår den seg ikke skikkelig av, Hvorfor??? Lys PÅ & Lys AV -Detter er forsåvidt Brytern også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 12, 2014 Rapporter Share Skrevet August 12, 2014 Har du hentet minus fra taklampen eller dørbryteren? Og hvilken dørbryter? Den på førersiden pleier være 2-polet, den ene går til lysvarsler mm, denne skal du ikke kople deg på. Den andre står i parallell med de andre dørbryterene. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-A-T Skrevet August 12, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2014 Har koblet meg på Minus på dørbrytern på Førersiden fremme (2polet) Så lysene slår seg på uansett dør som åpnes. Men vill ikke slå seg HELT av. Kan det være dårlig /uisolert Jord på noen av di andre dørene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet August 12, 2014 Rapporter Share Skrevet August 12, 2014 Er det LED pærer uten motstand? (canbus) Jeg har montert LED pærer uten motsand i taket på en Ford. I originale festene. De lyset svakt hele tiden. Satte jeg i LED pærer med motstand virket det som det skulle Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 12, 2014 Rapporter Share Skrevet August 12, 2014 Har koblet meg på Minus på dørbrytern på Førersiden fremme (2polet) Kople deg på det andre brytersettet av de to. Den du har koplet deg på står serie med annet knask. Eller gjør som TKarlsen sier. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-A-T Skrevet August 12, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2014 Når du nevner det TKarlsen, Kjøpte en LED pære fra Biltema og satte i taket. Den ville flimre svakt engang iblant, ikke slå seg på når jeg åpnet døren, også ville den flimre om jeg trykte på fløyta til biln! Men, jeg skal prøve det Quattro73 sier, koble meg på Passasjersiden istedet? Og evt, se om det blir bedre når jeg får dette taklyset istede. Dette er forresten lysene jeg Monterer. Har klippt av sigarettpluggen :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 12, 2014 Rapporter Share Skrevet August 12, 2014 Med 2-polt bryter mente jeg to stk kontaktsett på samme bryter, er ofte det på førerdøren. Og mente du skulle kople deg på det andre kontaktsettet - om du har det da. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-A-T Skrevet August 12, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2014 Hmm, 1 bryter 2 Pinner. Om jeg kobler på den som er merket rødt, får jeg strøm hele tiden, om jeg presser inn knappen, eller om den står ute. Så den er koblet på den med blå prikk, men vill ikke slå seg HELT av når jeg lukker døra... missforstår jeg noe nå? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 13, 2014 Rapporter Share Skrevet August 13, 2014 Nei, du misforstår ikke noe, du har kun ett kontaktsett (1-polt) på dørbryteren og da fungerer ikke det jeg skrev, Om du kopler dørbryteren via ett relé så vil det nok fungere da lekkspenningen sikkert ikke er stor nok til å trekke reléspolen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-A-T Skrevet August 25, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2014 Ok, Hvordan kobler jeg det til ett Relé og hvilket relé? Har interiørlysene eget relé? ''Ønsketenkning'' er ikke så god på tysk ~,~ (Audi 80 B4-93) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 25, 2014 Rapporter Share Skrevet August 25, 2014 Vet du, det enkeste er å få tak i en lik dørbryter som den du har, bare en med dobbelt kontaktsett. Finner de på førerdøren på eldre VW og Audi. Da kan du bruke det ene kontaktsettet til de nye lysene dine. S-A-T reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg