Daffke Skrevet August 12, 2014 Rapporter Share Skrevet August 12, 2014 Har en Ford Mondeo 2005 Diesel, 2.0 TDDI/TDCIHar en ulyd fra ett av hjulene, usikker på hvilket. Høres best akkurat i det jeg tar igang med bilen, og etter en liten stund når jeg har kjørt en liten time.Lyden kommer når jeg svinger til venstre, og lyden kuttes når jeg "tapper" lett på bremsen, men kommer tilbake i neste sving igjen. Ulingen høres mest ut som om man tar igang med håndbrekket på, om man kjører litt i det man tar av brekket.Var inne på feilsjekk før helga, men de kunne ikke finne noe. For da måtte bilen varmes og kjøres en liten time før ulyden kom, nå kommer den mye tidligere. Noen som har vært borti noe liknende og kan hjelpe til med å eliminere på feilsøkingen? Virker som det er bremsene som henger, men hva det er som gjør at de henger og hvor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 12, 2014 Rapporter Share Skrevet August 12, 2014 Etter en kjøretur, sjekk om en bremseskive er mye varmere enn en annen (på samme aksel). Bremsene kan henge grunnet trege glidebolter, fastrustede bremseklosser, trege bremsestempler osv. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg