Gumball Skrevet August 15, 2014 Rapporter Share Skrevet August 15, 2014 Hei! Er det mulig å få tettet rør til AC? jeg har en liten lekkasje i ett av mine(bulket litt) Skal det ikke være mulig å lodde dette, evt kappe det av og sette på en skjøt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet August 15, 2014 Rapporter Share Skrevet August 15, 2014 Du må til med ac maskin og tømme heile anlegg et for gass. Det beste er å skifte røyren. Bulken er ei struping. Den bulke gjer at ac gassen går seinare igjennom systemet, og trykket aukar ved bilken. Med alternative løysningar vil røyren lekke igjen på den same plassen. når lekkasjen er fiksa må du vakuumteste anlegget. Du må ha nye olje på ac anlegget for å smøre kompressoren. Så må du ha på sporstoff, sånn at du kan finne ein lekkasje med hjelp av uv-lys. Og så er det bare å fylle på gass med ac maskin. Viss du hadde klart å rette ut bulken, og så tig sveist der lekkasjen er, så kan det holde tett. Men viss eller når du får ein nye lekkasje på samme plassen. Så må du til med ac maskin igjen og den samme prosessen igjen. Då blir det billegare å bare skifte røyren den første gongen. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 15, 2014 Rapporter Share Skrevet August 15, 2014 TIG-sveising er tingen på aluminium. Lodde kan du også, men da må du ha kraftigere skyts enn loddebolt, heller propanbrenner. Ta et bilde. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gumball Skrevet August 15, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2014 Kan få tatt bilde senere idag. Tingen er at jeg har ringt til X stk verksteder, ingen driver med lodding av ac rør. Bulken er ikke stor, og tror ikke den hindrer flow, så at det var skade på begge rørene, midt i 90 graders bendet.(Nye rør kostet 2500,- pr stk, pluss evt arbeid på 2 timer ish) Jeg tenkte siden dette er midt i vinkelen, kan jeg evt bruke slike: http://www.biltema.no/no/Bygg/VVS/Ror-og-rordeler/Klemringskoblinger/Vinkelkobling-86619/ Evt disse, er det kun støttehylsen som er forskjellen? http://www.biltema.no/no/Bygg/VVS/PEX-plastrorsystem/Push-koblingssystem/PEX-Vinkelkobling-866045/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 15, 2014 Rapporter Share Skrevet August 15, 2014 Oi, jeg leste IC men ser nå at det står AC. Følg rådene til Actros, er dyrere med nytt rør, men blir da skikkelig en gang for alle. De koblingene fra Biltema er ment for vannrør (prisol) og er ubrukelige, også til prisol-rør. Prøvd og testet, blir aldri tett, ubrukelig som det meste på Biltema. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg