Gå til innhold

bytte av clutchpumpe på pedal audi 100 2.8 quattro.

Ranger emnet

jacobsen84

Anbefalte innlegg

Tøm bremsevæskebeholderen til nivået er under slangestussen til clutch. Kople fra rør foran på mastersylinder, det som går til slavesylinder. Løsne bremsevæskeslange inn på master, ha en (stor) fille klar slik at det ikke renner ut i bilen. Løsne klips og bolt mellom stag til mastersylinder og pedal. Skru ut mastersylinderen og monter ny, deretter montere tilbake. Fyll på bremsevæske på beholderen og luft clutchen, av erfaring må til lufte enten med trykkluft eller vakuum for å få ut all luft, hjelper ikke å lufte på gamemåten.

Du får ikke luft i bremsesystemet ved å skifte mastersylinder til clutch om du gjør som beskrevet over, dette fordi du tømmer ikke bremsevæskebeholderen.

Spissingen kan du justere selv, men camber og caster har du ingen sjanse til å få riktig. Lever bilen på verksted for dette.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

men hvordan går jeg da fram med spissinga? skal skifte endeleddet på styringa. :)

pluss par ting til manifold røret som går fra motor til kat. fikk jeg problemer med da jeg tok av eksosanlegget til bilen da jeg skiftet girkasse. den ene siden knakk alle skruene pga rust. er det lettere å bore tre nye hull fra undersiden eller lettere å ta av hele greia fra motoren og bore? eller er det andre måter å fikse dette på?

og er det andre typer c4 modeller som har samme bremsesystem som bilen min har? tenker på att den eg har er quattro. :) var uheldig att styrepinnene til brakketen på calipern knakk så må ordne en annen da jeg sku skifte klossene. kan jeg bruke f.eks fra en audi 100 2,3 framhjulsdrift?? altså brakketen fra denne? ikkje caliper.

takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider