Gå til innhold

Audi 80 B4 instrumentpanel mangler lys

Ranger emnet

S-A-T

Anbefalte innlegg

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vell, etter jeg lodet det sammen, hadde jeg bare lys i halve instrumentpanelet :f Åpnet dekslet på Hastigetsmålern også, var brent til den kontakten også (Den blåe Kontakten)

Loddet det sammen og fikk kontakt fra Dimmer til den, men ingen lys på den siden enda.... Nå nekter jeg å skru det opp en gang til. har sikkert skrudd det opp 10-12 ganger nå.

Er forsovdt ikke lys i Viftekontrollene heller :c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså har du banebrudd flere steder på kretskortet. Jaja, er bare å brette opp ermene og finne frem loddebolten. Er fort gjort å fikse når man først kommer i gang. Og du, når du åpner det igjen, før du skrur det sammen, mål at du har banene intakt hele veien fra dimmer og utover. Om du har et panel til så bruk det, er kanskje i bedre forfatning 1-winking.gif

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Dette ser ut som er den perfekte tråden for meg..

Mangler lys rundt speedometeret, 6 lyspærer var ødelagte, så jeg kan ikke se speedometer, turtall og bensintanken når det er mørkt. kan nesten ikke se "varmometeren", men på grunn av lyset fra klokken så ser jeg den.

har dere noen tips på hva det kan være?

Disse 6 pærene, har byttet de til 12V,2W pærer.

post-146953-0-03737400-1408982869_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De pærene skal være 12V / 1.2W, altså 1,2 watt, ikke 2W. Pærene i varsellampene er 2W. For høy effekt medfører sterkt nedsatt levetid på dimmeren.

Du har nyttet pærer og har fortsatt ikke lys? Sjekket/målt dimmeren? Om ikke, start forfra i denne tråden.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De pærene skal være 12V / 1.2W, altså 1,2 watt, ikke 2W. Pærene i varsellampene er 2W. For høy effekt medfører sterkt nedsatt levetid på dimmeren.

Du har nyttet pærer og har fortsatt ikke lys? Sjekket/målt dimmeren? Om ikke, start forfra i denne tråden.

Jeg fant 6 stykk som var ødelagte, så prøvde jeg å bytte til 12v/2W men det fungerte ikke.

Skal prøve å bytte til 12V/1.2W i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har mulighet, før du kjøper en haug med pærer, Mål fra Dimmer til T26 på Pinne 1 om du har kontakt.

Det vil si, fra skruene på dimmern, til Pinnen Nederst til høyre på den gule sokkelen. ( Om kretskortet ditt er det samme som mitt) Om du ikke har kontakt, så er det vell bare å se gjennom denne posten, tror den dekker det meste :)

FjMkl2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider