Gå til innhold

Startvansker og Air condition

Ranger emnet

Solbakken

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte en VW Golf 2004 1.9 tdi i april, storfornøyd med bilen sålangt.

jeg har noen startvansker med bilen, startmotoren går rundt men det går lang tid før bilen starter.

bilen starter lettere når den er kald enn varm, men den starter altid selv om det tar lang tid.

den lokale VW forhandleren mener det er startmotoren som er gåen, men er ikke sikker.

nå i det siste har air conditionen sluttet å virke, eller den lever sitt eget liv når jeg starter bilen så virker den som regel ikke, men etter noen kilometers kjøring begynner den plutselig å virke igjenn helt til jeg stopper bilen. er ikke sikker på hva som er galt, når den virker så virker den jo helt fint.

Håer på at dere kan hjelpe meg med min VW Golf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om startmotor går rundt, med normalt turtall, da er det ingenting i veien med startmotoren. Teori: Feil på temperaturgiver vil medføre ingen gløding på mellomvarm motor, dermed tregstartet. Gløder nesten som normalt på kald motor, derfor starter den greit da. Vil anta den starter lett ved varm motor? Ta diagnose, samt les ut verdier fra temperaturgiver.

AC, les ut feilkoder. Ikke sikkert det gir noe svar, men er alltid er fornuftig sted å begynne. Kan være lite gass slik at lavtrykkspressostaten hindrer anlegget å starte. Kan være så mangt.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en vanlig feil på starterene til TDI motorene til VW periode rundt 2003-2006.
Starteren går rett og slett for sakte rundt til at motor starter momentant ved varm motor.
Så her har forhandleren din rett. Å bare så det er klart, hvis du bytter starteren hjelper det ikke å kjøpe brukt, da de har samme feilen :)

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Men om dette er en kjent feli hvorfor dukker den ikke opp før etter 10 år? Jeg har samme problemet på min golf 5 1.9 tdi går ikke dette under fabrikasjonsfeil / feil ved levering? Min AC har flere klikkelyder når jeg starter opp og bilen står med tenning på. Er det slike problemer du opplever?

Lenke til kommentar
Del på andre sider