b5quattro Skrevet August 30, 2014 Rapporter Share Skrevet August 30, 2014 Jeg vil gjerne sette på åpent filter på min Audi A4 01. 1.9tdi med motorkode ATJ, altså 115 hk pumpedysemotor. Jeg satte på et åpent tørt green filter for litt siden, oog da røyk LMM etter ca en 20mins kjøring. Og det jeg er ute etter å vite er om denne motoren egt tåler åpent filter? eller om jeg bare hadde uflaks. Da jeg bytta til åpent filter var det en slange som jeg ikke er sikker på hvor kom fra som jeg prøvde å blende men da fjuska den på tomgang. Og kjørte derfor med den ublendet og ikke tilkoblet noe, så lurer på om det har noe med saken og gjøre? For veit om en som kjøpte "kit" med alu slanger osv, og han hadde akkurat samme motor og han hadde ikke noe problemer. Og hva skal jeg evt gjøre med slangen jeg prøvde og blende i starten som jeg kjørte med uten tilkobling på? den dro akkurat som den skulle osv helt til LMM røyk. Og JA jeg er ute etter lyd fra turboen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet August 30, 2014 Rapporter Share Skrevet August 30, 2014 Det er olja som er i filteret som ødelegger LMM. Noen kan kjøre med slike filteret lenge, andre er maks uheldig som du var. Men vi bruker å si "fy fy" til slike olje filtere mot LMM. Den slangen du har løst må ikke tettes. La den henge løst et sted, eller sett på en ekstra nippel på sportsfilteret og sett den på der. Jeg selger et "oppsett" med alu rør og tørt filter som ikke ødelegger LMM. Sjekk ut linken http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=51200232&editAd=true Denne passer rett på LMM (gjorde iallefall det på min 1.9TDI) og alur røret gjør at du kan dra filteret lengre vekk fra turboen (varmen) b5quattro reagerte på dette 1 Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
b5quattro Skrevet August 30, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2014 Det er olja som er i filteret som ødelegger LMM. Noen kan kjøre med slike filteret lenge, andre er maks uheldig som du var. Men vi bruker å si "fy fy" til slike olje filtere mot LMM. Den slangen du har løst må ikke tettes. La den henge løst et sted, eller sett på en ekstra nippel på sportsfilteret og sett den på der. Jeg selger et "oppsett" med alu rør og tørt filter som ikke ødelegger LMM. Sjekk ut linken http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=51200232&editAd=true Denne passer rett på LMM (gjorde iallefall det på min 1.9TDI) og alur røret gjør at du kan dra filteret lengre vekk fra turboen (varmen) Hva slags type Luftfilter er det? Men vet du noe om min bil A4 01. 1.9tdi ATJ pumpedysemotor i det heletatt tåler åpent filter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet August 30, 2014 Rapporter Share Skrevet August 30, 2014 Det er ukjent merke. Kjøpte det fra USA på ebay. En av få jeg fant som var tørre Om motoren din tåler det? Jeg vil si nei egentlig. Om jeg sier ja så blir det nesten det samme som å anbefale deg noe. Jeg vil ikke anbefale deg å kjøre med slike filtere. Kjør originalt. Grunnen er at originale filtere filtrerer bedre. Men som sagt, det er mange som kjører med åpne filtere. Så det går ann, men du kan få mer dritt inn i motoren Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
b5quattro Skrevet August 30, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2014 Det er ukjent merke. Kjøpte det fra USA på ebay. En av få jeg fant som var tørre Om motoren din tåler det? Jeg vil si nei egentlig. Om jeg sier ja så blir det nesten det samme som å anbefale deg noe. Jeg vil ikke anbefale deg å kjøre med slike filtere. Kjør originalt. Grunnen er at originale filtere filtrerer bedre. Men som sagt, det er mange som kjører med åpne filtere. Så det går ann, men du kan få mer dritt inn i motoren Okei! Takk for svar :) Som sagt, er ute etter lyden bare.. lyser opp hverdagen litt når man hører turbon ;) Men tusen takk for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet August 30, 2014 Rapporter Share Skrevet August 30, 2014 Da er dette filteret bra for deg. Testet det på bilen og man hører turboen spinner opp mye bedre da. Bare å si ifra om du vil kjøpe det. Jeg har kun brukt det.. ja, 2-300meter før jeg satte tilbake det originale igjen :) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg