br5810 Skrevet August 30, 2014 Rapporter Share Skrevet August 30, 2014 Jeg har en xl7 2,0 tdi som ikke går som den skal og har ingen kraft over 2000-2500 rpm, men hvis jeg tyner den lenge i et lavere gir og kjører den på litt høyt turtall så plutselig slår turboen inn og bilen går som ei kule så lenge jeg holder turtallet og turbotrykket oppe. Girer jeg for høyt opp og kommer for langt ned på turtallet så mister den all kraft igjen. Turboen virker jo tydeligvis, men den vil ikke jobbe fra lavt turtall. Motorlampa lyser også hele tiden. Motoren bruker ikke olje og det ryker ikke noe spesiellt fra eksosen heller. Noen som har en ide om hva det kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet August 30, 2014 Rapporter Share Skrevet August 30, 2014 Hva er feilkoden?? Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
br5810 Skrevet August 30, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2014 Har ikkje hatt den inne å fått lest feilkode enda. En jeg kjenner mener det kan være dyse eller pumpeheng og at litt olje i dieselen burde hjelpe hvis det er tilfellet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet August 30, 2014 Rapporter Share Skrevet August 30, 2014 det er jo en grunn til at lampa lyser. Den kan jo hjelpe med å finne feilen! Aldri verden at det er dyseheng som er problemet Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
br5810 Skrevet August 30, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2014 Får ta til uka å stikke innom den lokale suzuki forhandlern å lese av feilkoden å se hva den sier. Har nå uansett tømt en liten skvett olje i dieselen, så får nå pumpa litt ekstra smøring på denne tanken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet August 30, 2014 Rapporter Share Skrevet August 30, 2014 Det er vel bedre å helle på sånn som faktisk heter dyserens. Men men.. Les av feilkoder først så ta det der ifra :) Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
br5810 Skrevet September 1, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2014 Nå var det ikke så enkelt å bare få en av gutta ut å lese av feilkoden på dagen.. Jeg måtte pent bestille time for å få det gjort.. Hvordan er det, kan jeg bruke annet instrument, type biltema f.eks http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Feilkodeleser-PRO-151363/? De samme kodene vil vel komme opp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet September 1, 2014 Rapporter Share Skrevet September 1, 2014 det var rart. De fleste pleier vel å hvertfall lese av på dagen.. Jeg anbefaler ikke å kjøpe sånt dritutsyr.. Har sett mye tilfeller hvor de feilkodene ikke stemmer med de du får med suzuki sin tester! Det gjelder ikke bare suzuki, men generellt Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
br5810 Skrevet September 1, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2014 Da har jeg funnet problemet. Det var visst luftmengdemålern som var problemet. Den var ganske tett i silen i forkant og var skikkelig skitten innvendig så jeg gjorde den så ren som jeg klarte og plutselig var motorlampa slukket og bilen hadde turbotrykk fra bunn og gikk som en klokke! :-) Men jeg vet ikke hvor følsomme slike komponenter er, burde jeg kanskje kjøpe ny og bytte den for sikkerhets skyld? Jeg vet jo ikke om den er 100% selv om bilen går nå. Jeg må også si at det er ikke jeg som er årsaken til problemet, jeg kjøpte bilen billig i forrige uke fordi forrige eier trodde turboen var ødelagt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet September 1, 2014 Rapporter Share Skrevet September 1, 2014 Ok. Det er ikke noe nytt dette. Men de er veldig følsomme ja. Hadde d vært meg så hadde jeg ikke bytta den hvis den går fint nå :) Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.