JollyHorse Skrevet September 2, 2014 Rapporter Share Skrevet September 2, 2014 Har en Peugeot 207 - 2008 mod. som lukter inne i kupèen. Vanskelig å beskrive lukten, men minner om skittent verksted - gammel gummilukt. Når vi lufter ut, dvs lukker opp dørene uten at bilen er i gang forsvinner lukten. Når vi starter bilen kommer lukten igjen. Lukta har vært der siden vi kjøpte bilen i januar i år. Kan det være AC'n ? Vi hadde den nettopp på EU kontroll og de måtte fylle på 2 liter frostvæske. Ser nå at frostvæsken er helt brun. Skal den være det ? Takknemlig for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet September 2, 2014 Rapporter Share Skrevet September 2, 2014 Først, kjølevæsken: Her har det blitt blandet 2 forskjellige typer. Blanding av rød og blå kjølevæske resulterer i en brun gjørme i kjølesystemet, her må all kjølevæske tappes og alt spyles igjennom med rent vann. Når all brun gjørme er borte kan det fylles opp igjen med 50/50 rød frostvæske/vann.Ang. vond lukt så stammer dette fra kupèfilteret/pollenfilteret. Bytt dette og problemet er mest sannsynlig borte.Hvis det ikke hjelper kjøper du "AC rens på boks", dette er et skum middel som sprutes inn i luftinntaket til kupèen. Dette middelet dreper alle bakterier slik at lukten da forsvinner. JollyHorse reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet September 2, 2014 Rapporter Share Skrevet September 2, 2014 Eg skiftet nettop pollenfilter på den nye bilen min og da kjøpte AC rens fra Biltema, dette er ein gassdrevet sprayflaske man setter inn i bilen mens ac systemet og viften står på fult man og lukker dørene, Det tar ca15min og eg er positivt overasket, hos meg luktet det litt innestengt og eg brukte dette for og få vekk lukten fra interiøret. Eg gjorde dette også på golfen for ett år siden men da brukte eg skum man sprayer inn i lufteventilene inni bilen og åpningen under kull/pollenfilteret, mener eg kjøpte denne flasken med skum på Bilxtra men vett ikke om bilxtra selger dette lenger. Jesper har gitt deg svar på frostvesken, men etter du har fikset dette bør du følge med på om det forsvinner kjøleveske vist det forsvinner kjøleveske hadde eg fått trykktestet kjølesystemet for og finne lekasjen. JollyHorse reagerte på dette 1 Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JollyHorse Skrevet September 2, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2014 Jeg sjekket pris for å rense AC'n hos Bertel O Steen, de skulle ha 1000-1200. Virker som at det er en ganske enkelt sak å skifte pollenfilter selv og eventuelt rense AC med "rens på boks" - sparer vel litt på å gjøre det selv :) Siden det er bilverkstedet som har etterfylt frostvæsken, og hvis de nå har blandet blå og rød kan vi vel reklamere på dette ? Virker ikke som at frostvæsken er ikke blitt tykkere (siden du skriver gjørmet), men mer sølebrun... hvis det betyr noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JollyHorse Skrevet September 2, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2014 Det er ca 2 måneder siden verkstedet fylte på frostvæsken. Har ikke minket noe til nå, hvor fort vil den forsvinne hvis det er en lekkasje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet September 2, 2014 Rapporter Share Skrevet September 2, 2014 Du ville sett det på ei uke ved normal bruk av bilen så vist det ikke har minket til nå er det nok tett, vil anbefale deg og få fjernet kjølevesken snart. Mange biler har tappeplugg i bunnen av radiator eller på slangen som går ut fra bunnen av radiatoren om din har det er det bare og åpne denne og sette hageslangen nede i kjøleveskebeholderen helst ha noe under bilen som samler opp vesken. Eg hadde tappet alt av og så kun fylt på vann, så kjøre du bilen varm og tapper av vannet for så og fylle på kjøleveske og vann. Bilxtra og Meca selger longlife oljefarget kjøleveske som er veldig god, den vi har på jobb(meca) kan blandes med annen kjøleveske uten att det er noe problem. JollyHorse reagerte på dette 1 Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JollyHorse Skrevet September 2, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2014 Ok. Det skal vi nok få til. Tusen takk for kjempegod hjelp :) Espen Solheim reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg