Gå til innhold

Long time no see...

Ranger emnet

ktone

Anbefalte innlegg

Er en stund siden jeg har vært aktiv her på forumet nå, men har en del gode grunner til det.

Kjøpte meg en nemlig en golf 3, 1992 1,8 GL (bilen på bildet under), og etter å ha hatt den nå i litt over halvannen måned dukker det bare opp mer og mer feil. :-( Hadde den på en service etter ca 2 uker, pga en olje lekkasje i simringen ved veivakselen. Flensen måtte byttes, samtlige o-ringer og pakninger i kjølesystemet ble byttet pga lekkasje, vifte reim byttet, reg reim byttet, en del lagre byttet, sjåførdøra ble justert opp pga den var litt for lav så den smalt ikke greit igjen som resten av dørene, tenninga prøvde de å justere uten særlig hell, og forgassern prøvde de å justere. Kostet en del bare dette. I tillegg har bilen en tendens til å plutselig bare stoppe, selv om jeg ligger i 60km/t.

Det lekker fortsatt i kjølesytemet, men nå fra et anet sted. i tillegg til at de lekker fra mellom øvre og nedre motorblokk, tenninga er helt jævli, bruker ca 1,4 på lang kjøring, og 1,6-1,8 på bykjøring nå, og bilen hopper verre enn en kenguru. Startern er sliten og gir en merklig lyd da jeg starter. I tillegg er ikke sjåfør døre no bedre. Er en lyd med eksos annleget som egentlig ikke skal være der, og motoren til sentral låsen må byttes. Må trolig bytte trommlene bak etterhvert, men da konverterer jeg til skivebremser.

Pga alt dette har jeg blitt rimelig deppa. Ettersom det ikke er så lett å betale alt detta uten å egentlig ha en jævla jobb.

MyGolf.jpg

Gir ikke opp pga alt dette, men ekke akkurat noe man kan ønske seg når man er low on money.

Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det med hoppinga kan være gass potensiometeret..

På min var den, følern til kjølevannet, og lambdasonden gåen og da hoppa bilen veldig.

Koser ca 800kr eller no for gass potensiometeret og kjølevanns følern.

Lambda'n koster vel 1500 trur jeg..

Har du kjørt feil diagnose? koste ikke mer enn 300 hos vag

"My new years resolution is 1280x1024"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vr6R

selge billig eller???

kjøper jeg om prisen er riktig.. skal ta meg fint av den:)

Neida... hehe tror ikke jeg skal selge enda. Selger jeg nå tror jeg at jeg bare går med et rimelig stort tap. Kjøpte for 50 000. Gått 184 000, en dame eier, innbytte bil på møller, deretter kjøpt av Ski Auto. Jeg kjøpte av Ski Auto. Fullt serivce hefte, og girkassen. Er byttet fra automat til manuelt for et par år siden. Bilen hadde stått stille i 7 måneder hos møller, før jeg fikk den, det forklarer lekkasjen i simringene ved veivakselen. Og interiøret er pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 007

Det med hoppinga kan være gass potensiometeret..

På min var den, følern til kjølevannet, og lambdasonden gåen og da hoppa bilen veldig.

Koser ca 800kr eller no for gass potensiometeret og kjølevanns følern.

Lambda'n koster vel 1500 trur jeg..

Har du kjørt feil diagnose? koste ikke mer enn 300 hos vag

Har scanna med en liten datamaskin ja. Endte opp med at det var en feil bilen visstnok ikke hadde.

Tenkte jeg skulle ta den testen på Møller før streetmeeten i Lillestrøm den 24. Siden nå sliter jeg med å få med bilen. Gir bånn gass, mens bilen ikke egentlig føller med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm dumt da.. er litt sugen på en golf 3 til.. heheh kansje det kommer en ekstra en på tunet her om ikke så lenge

Let me know. Er ganske newb på bil, men er sugen på å lære. Kan noe, så er ikke helt grønn, men er noe grunnleggende jeg ikke kan. Men den som lever lærer. Tror kanskje det kan være en grei prosjekt bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som en sliten forgasser har en kompis som har samme problemt på sin å der er det den teite elektroniske forgasser fane skapen som kødder

Er nok en blanding av sliten forgasser og tenning. Fikk høre at det var no feil med den følern som styrer hvor mye bensin motoren skal mates med, og at det var derfor han ofte hoppet litt, og ofte brukte litt tid på å slippe turtallet. Er plagsomt, siden bilen hopper mellom 10-20 km/t pga det. Gleder meg bare til jeg får fiksa det.

Ingen problemer, ingen kunnskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har den rette innstillinga ihvertfall :) Er litt å ta tak i skjønner jeg. Har du tenkt til å prøve å fikse selv? Har ihvertfall lært masse av å skru på den gamle bmw'n min. Bytta hjulsylindre sist, og tar litt lenger tid enn proffene, men fikk det da til. Tenkt på hva du skal ta først isåfall?

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cREATURe

Du har den rette innstillinga ihvertfall :) Er litt å ta tak i skjønner jeg. Har du tenkt til å prøve å fikse selv? Har ihvertfall lært masse av å skru på den gamle bmw'n min. Bytta hjulsylindre sist, og tar litt lenger tid enn proffene, men fikk det da til. Tenkt på hva du skal ta først isåfall?

Joda... takk. Men må innrømme litt deppa, siden jeg ikke er blandt de som vet hva problemet er på bare noen sekunder og så får fikset det for en slikk og ingenting. Kan bli en dyr lærepenge, med tanke på at jeg kanskje tar feil av hva som egentlig må byttes, men får så være. Er noe man kan ta med til andre biler senere. :D

Tror de fleste som har peil har gjort en del rare ting før de har fått så peil som de har. Er bare at noen av de ikke helt innrømmer det :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by B.T.i

Ktone: Har du kjøpt bilen hos ei forretning, hvor lenge siden?

Tenker på bruktbil garanti, 3mnd!

Bilen er litt over halvannen måned ca, og jeg kjøpte bilen av en som jobber på verkstedet til Ski Auto. Vil ikke egentilg lage no splid for er kjekt å ha noen man kan ringe til, som også har mekket en del Golf, og har vært borti en del. Men er ingen direkte forretning jeg kjøpte den av.

Vil ikke skape no dårlig tone med han jeg kjøpte bilen av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 007

Hvis du kan få fiksa bilen hvis du går på han så gjør det..

Du er dum hvis du ikke gjør det bare pga du vil være vennen hans

Sant det. Får tenke litt på saken og hva som skjer. Skal holde dere oppdatert.

Var litt kjipt å måtte betale for å få fikset bilen etter en snau ukes kjøring, skal innrømme det. Og lekkasjen i kjølesystemet trodde vi alle var fikset etter da, men det viser seg å være litt mer enn bare et par O ringer og pakninger som måtte byttes. Vet bare liksom ikke åssen jeg skal få sagt i fra. Og som sagt om det egentlig ikke bare er ting som man nesten må regne med på en bruktbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider