PrinsWilhem Skrevet April 15, 2004 Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 Nei det er det ikke.. Ikke etter så kort tid. Siter "My new years resolution is 1280x1024" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ktone Skrevet April 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 Originally posted by 007 Nei det er det ikke.. Ikke etter så kort tid. Var det jeg tenkte også, men er litt pudding på det å si ifra om sånt. Vet ikke helt hvordan jeg skulle gått fram. Virker det som en fyr lurer meg er det ikke vansklig, men han virket det ikke som prøvde å lure meg. Enig at de virker rart at så mye skjer. Forresten, jeg kaller det dyp "knirking" i hydraulikken i servoen. Enkelte ganger når jeg vrir på rattet kommer det en dyp støyende knirking, når jeg vrir på rattet. Kan dette være noe som også er viktig å ta en titt på? Siter Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ktone Skrevet April 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 Er 50 000 for mye for en sånn bil? alle spesifikasjoner finner dere på http://www.kx3m.tk Siter Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet April 15, 2004 Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 Skjelden noen selger noe som er helt 100% altså, å slike problemer som du har hatt kommer ikke over natten! Mitt råd er at du tar bilen på NAF test, de er uavhengige, selger ikke reperasjoner og kan faget sitt! Få dem til å ta en status rapport! Konfronter selger med rapporten! Vannlekkasje kan komme flere steder; slanger, radiator, termostat, ev. motorvarmer, defekt topp pakning osv osv! Simmeringer blir ikke ødelagt av 7mnd uten bruk! Da ville jo alle som vinterlagrer biler måttet bytte simmeringer;) Ikke for å gni salt i eve. sår her, men hvis bilen har stått hos forhandler i 7mnd, hvorfor? Hvis denne fyren du har kjøpt bil hos har solgt den via verkstedet/forretningen så har du krav på 3mnd garanti på motor/drivverk, dette er lovpålagt! Syns forresten dette er en del for jævli altså! Lykke til og keep us posted Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ktone Skrevet April 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 Originally posted by B.T.i Skjelden noen selger noe som er helt 100% altså, å slike problemer som du har hatt kommer ikke over natten! Mitt råd er at du tar bilen på NAF test, de er uavhengige, selger ikke reperasjoner og kan faget sitt! Få dem til å ta en status rapport! Konfronter selger med rapporten! Vannlekkasje kan komme flere steder; slanger, radiator, termostat, ev. motorvarmer, defekt topp pakning osv osv! Simmeringer blir ikke ødelagt av 7mnd uten bruk! Da ville jo alle som vinterlagrer biler måttet bytte simmeringer;) Ikke for å gni salt i eve. sår her, men hvis bilen har stått hos forhandler i 7mnd, hvorfor? Hvis denne fyren du har kjøpt bil hos har solgt den via verkstedet/forretningen så har du krav på 3mnd garanti på motor/drivverk, dette er lovpålagt! Syns forresten dette er en del for jævli altså! Lykke til og keep us posted Nei det kom liksom ikke over natten. Og er enig med deg. 50 000 er kanskje ikke allverden, men den burde da holde lenger. Bare dukker mer og mer opp. Startern er rar og sliten også. Den luggingen og humpingen har jeg hatt siden jeg kjøpte den. Har finni ut at det lekker mellom motorblokka, i tilleg til at et er en "pakning" som ikke er helt tett. hvorfor den stod i 7 måneder vet jeg ikke. Men synes også det er sprøtt at en simring går så fort. Har riktignok nærmet meg 300 mil nå med denne bilen siden jeg kjøpte den, men alikevel... Siter Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet April 15, 2004 Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 Ta bilen på naf test, ikke si noe til han mekanikern/selgern! Bare dra til nærmeste Naf og forklar saken til dem, de kan hjelpe deg med det meste! Sikkert mulig du kan heve kjøpet også! Hvis du er redd for å si ifra til han typen.... Du kjenner garantert noen som ikke er det! Hadde dette vært meg..... så skulle han ha fått opplevd hva som skjer når en 2m lang og 100kg kropp blir hissig! Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ktone Skrevet April 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 Jeg har gitt 50 000, påkostet godt over 6 000 til nå etter at jeg kjøpte denm og det er mer som kommer når jeg sender den til Møller for en sjekk. Her er hva jeg har fått - Bilen er Eu godkjent til 06 - 1992 1,8 GL Sølv metalic - Hadde gått ca 184 000 da jeg fikk den - 4 dørs m. hengerfeste (henger feste var SHIIIIIT rustent) - Lista og låsen bak er oksidert og vrient å bruke. - Sentral låsen sliten, delvis ødelagt - No tull med eksos annlegget - Teninga er feiljustert - Forgasern enten sliten, ødalgt eller feil justert - Fører døra henger skjevt (er ikke bare å justere opp visstnok) - Kjølesystemet lekker - Lekker fra mellom øvre og nedre motorblokk - Dårlig påsveiset nytt området under høyre hjul bredder, 1-2 mm høydeforskjell - Passasjer døre foran har TYDELIGE skader etter forsøk på innbrudd, var der da vi kjøpte den. - Kondens i ene lykta bak - Lista under grillen dårlig flekka - Ikke lenge siden den hadde automat, konvertert til manuelt - SKIKKELIG ripete rute bak - Stygg rust nederst i høyre hjulbue - Ulyd i startern - Slitte vinterhjul - Sommerhjul med alu felgre som var ørten år gamle, men så ok ut - El tak luke funker - Slitte trommler bak, var ikke bare å smøre opp. - En eller anne lekksaje ettersom ting jeg legger på venstre side blir søkk vått i regnvær og når den vaskes. Det var ikke med verken alarm eller er no cd spiller. Kun orginal blaupunkt kasset spiller. Føler jeg har fått mer feil enn bil. Er ikke det at jeg skal kritisere Golf'er, men det finnes jo noen som er mere problemer enn bil. Hvis jeg kvitter meg med denne og skal ha en annen blir det også en golf. :D Er 50 000 riktig pris? Siter Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ktone Skrevet April 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 Originally posted by B.T.i Ta bilen på naf test, ikke si noe til han mekanikern/selgern! Bare dra til nærmeste Naf og forklar saken til dem, de kan hjelpe deg med det meste! Sikkert mulig du kan heve kjøpet også! Hvis du er redd for å si ifra til han typen.... Du kjenner garantert noen som ikke er det! Hadde dette vært meg..... så skulle han ha fått opplevd hva som skjer når en 2m lang og 100kg kropp blir hissig! Ja ja, skal ta meg en naf test. EU godkjenning er ikke noe å stole på. Men tviler på at det er mulig å heve kjøpet. vet ikke om jeg skal føle meg lurt eller ikke ettersom jeg ikke har kjøpt så mye biler. Er litt vansklig da. Skal også ha den innom Møller for å få et overslag på hva som kan være feil, har fått høre ting kan komme opp på 14 000 for å få fikset det hvis uheldig, men det lar jeg Møller finne ut. Er det fakta F får jeg se hvordan jeg løser dette best mulig. Siter Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ktone Skrevet April 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2004 Skal ta litt bilder av de forskjellige tingene så dere får se... Sånn som ting er nå er det lenge til jeg får begynt på det jeg hadde planlagt å gjøre med bilen... :( Blir bare så sint av det:mad: Siter Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet April 16, 2004 Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 Jeg kjøpte min, fra 95, for 52.000 kr. Jeg kjøpte denne av en bekjent, så jeg fikk vel igrunn en bedre deal enn deg. Min hadde gått 170.000 km da. Og jeg må si at jeg har ikke hatt noen problemer (enda). Men at du har betalt 50.000 for en bil som kan koste deg ytterligere 20.000 er altfor dyrt! Kan jo prøve å få selger til å ihvertfall være med på regninga.. men.. Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrinsWilhem Skrevet April 16, 2004 Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 ktone.. Ser ut som du har kjøpt katta i sekken her gitt.. - Bilen er Eu godkjent til 06- 1992 1,8 GL Sølv metalic - Hadde gått ca 184 000 da jeg fikk den - 4 dørs m. hengerfeste (henger feste var SHIIIIIT rustent) - Lista og låsen bak er oksidert og vrient å bruke. - Sentral låsen sliten, delvis ødelagt - No tull med eksos annlegget - Teninga er feiljustert - Forgasern enten sliten, ødalgt eller feil justert - Fører døra henger skjevt (er ikke bare å justere opp visstnok) - Kjølesystemet lekker - Lekker fra mellom øvre og nedre motorblokk - Dårlig påsveiset nytt området under høyre hjul bredder, 1-2 mm høydeforskjell - Passasjer døre foran har TYDELIGE skader etter forsøk på innbrudd, var der da vi kjøpte den. - Kondens i ene lykta bak - Lista under grillen dårlig flekka - Ikke lenge siden den hadde automat, konvertert til manuelt - SKIKKELIG ripete rute bak - Stygg rust nederst i høyre hjulbue - Ulyd i startern - Slitte vinterhjul - Sommerhjul med alu felgre som var ørten år gamle, men så ok ut - El tak luke funker - Slitte trommler bak, var ikke bare å smøre opp. - En eller anne lekksaje ettersom ting jeg legger på venstre side blir søkk vått i regnvær og når den vaskes. Siter "My new years resolution is 1280x1024" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ktone Skrevet April 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 Originally posted by 007 ktone.. Ser ut som du har kjøpt katta i sekken her gitt.. Ja jeg føler det litt sånn, men som sagt, ettersom jeg ikke har så lang erfaring med det å kjøpe bruktbiler veit jeg liksom ikke hva jeg skal tro eller synes. Men føler at det er litt katta i sekken. Får se hva møller og NAF sier...;) Hvis noen av dere guttta hører om noen biler til rundt 50 000 (pluss, minus) i oslo området eller 1-2 utenfor så si ifra... Vil ta en titt på hva andre biler i den pris klassen har å tilby. Fikk egentlig titta så mye rundt på hva andre biler hadde å tilby, ettersom en av jeg fikk låne penger av syntes denne bilen var KANON. Har fotalt han et par ord om hvor kanon den egentlig er. HVis jeg ser at andre biler har mer å gi får jeg bare selge denne og gå videre... ekke verre enn det... tror jeg Siter Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ktone Skrevet April 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 Originally posted by cREATURe Jeg kjøpte min, fra 95, for 52.000 kr. Jeg kjøpte denne av en bekjent, så jeg fikk vel igrunn en bedre deal enn deg. Min hadde gått 170.000 km da. Og jeg må si at jeg har ikke hatt noen problemer (enda). Men at du har betalt 50.000 for en bil som kan koste deg ytterligere 20.000 er altfor dyrt! Kan jo prøve å få selger til å ihvertfall være med på regninga.. men.. Får som jeg sa til 007 se hva Møller og NAF sier, og ta det derifra.:rolleyes: Siter Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet April 16, 2004 Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 Til sammenligning kan jeg nevne min bil: -1992 modell -Rulla 213k da jeg kjøpte -Gl med elektriske speil -Slitte vinter og sommerdekk -Helt strøkent interiør -Ny reg, reim og simmering på veivaks. da jeg kjøpte - har trolig vært krasja(Fant det ut lenge etterpå), fangeren var sort foran, og blå bak, har lakkert blå fremme nå da, samt en liten lakkskade på panser Eneste som jeg har skiftet pga. slitasje er: rele til bensinpumpa, flens til Motronicen og 2 støtdempere(Byttet med senkesett) Hele den herligheten betalte jeg 58k for inkludert årsavgift, omregistrering en full tanke bensin:) Har angret litt i ettertid, men man lærer så lenge man lever! Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ktone Skrevet April 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 Originally posted by B.T.i Til sammenligning kan jeg nevne min bil: -1992 modell -Rulla 213k da jeg kjøpte -Gl med elektriske speil -Slitte vinter og sommerdekk -Helt strøkent interiør -Ny reg, reim og simmering på veivaks. da jeg kjøpte - har trolig vært krasja(Fant det ut lenge etterpå), fangeren var sort foran, og blå bak, har lakkert blå fremme nå da, samt en liten lakkskade på panser Eneste som jeg har skiftet pga. slitasje er: rele til bensinpumpa, flens til Motronicen og 2 støtdempere(Byttet med senkesett) Hele den herligheten betalte jeg 58k for inkludert årsavgift, omregistrering en full tanke bensin:) Har angret litt i ettertid, men man lærer så lenge man lever! Ok... fikk med omregistrering på de 50k, 20 liter ca på tanken. Ja, men blir litt feil å lære seg å leve med. Men hjelper å vite at det kanskje er en stor del av bilene til rundt 50k som er sånn. Da er det ikke like deprimerene. Las oss vente å se hva møller og NAF sier... da blir det fakta på bordet, og ikke bare en litt ulykkelig Golf eier som snakker.:( Siter Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg