ktone Skrevet April 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 Originally posted by B.T.i Til sammenligning kan jeg nevne min bil: -1992 modell -Rulla 213k da jeg kjøpte -Gl med elektriske speil -Slitte vinter og sommerdekk -Helt strøkent interiør -Ny reg, reim og simmering på veivaks. da jeg kjøpte - har trolig vært krasja(Fant det ut lenge etterpå), fangeren var sort foran, og blå bak, har lakkert blå fremme nå da, samt en liten lakkskade på panser Eneste som jeg har skiftet pga. slitasje er: rele til bensinpumpa, flens til Motronicen og 2 støtdempere(Byttet med senkesett) Hele den herligheten betalte jeg 58k for inkludert årsavgift, omregistrering en full tanke bensin:) Har angret litt i ettertid, men man lærer så lenge man lever! Veldig kjipt forresten. Siter Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rfPolo Skrevet April 16, 2004 Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 Originally posted by B.T.i Til sammenligning kan jeg nevne min bil: fangeren var sort foran, og blå bak, har lakkert blå fremme nå da, samt en liten lakkskade på panser Mener du med dett? Var fangeren blå under den svarte lakken, eller? Siter - '01 SEAT Leon 4 20VT X '96 VW Polo Colour Concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet April 16, 2004 Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 Bare jeg som er dårlig til å forklare, fangeren foran var sort, mens den bak på bilen var blå! På Gl skal den være blå foran også, samt speil osv. Lakkerte bare frontfangeren på nytt! Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ktone Skrevet April 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 Originally posted by B.T.i Bare jeg som er dårlig til å forklare, fangeren foran var sort, mens den bak på bilen var blå! På Gl skal den være blå foran også, samt speil osv. Lakkerte bare frontfangeren på nytt! Kjipt at du måtte det, men er sånt man får fikset. Hvor lakka du forresten fangern din? Siter Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet April 16, 2004 Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 husker ikke helt, tror det var Bodø billakkering! Kosta vel 1300 for fanger og grill! Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ktone Skrevet April 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 Originally posted by B.T.i husker ikke helt, tror det var Bodø billakkering! Kosta vel 1300 for fanger og grill! Tnx... bare snuser litt rundt hva folk payer for lakkin av forslkellige deler på bila sine. Kjekt å en viss pekepinne å gå etter. Siter Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet April 16, 2004 Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 ktone, i stedet for å legge i masse penger på å feilsøke og bytte komponenter på en sliten 1.8 fra 1992 så kan du like godt kjøpe deg ny motor. I alle fall med alle de feila som du har. En kjapp titt på NBS fant jeg en 2.0 8v Gti (115HK) til 6-7000 u/mva Gjør en deal med mekanikeren på Ski som du kjøpte bilen av, han hjelper deg å bytte motor og er med på å betale moroa. Da kommer dere begge ut av det med beina på bakken. Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet April 16, 2004 Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 Min bil, Golf MK III 1.8l GL 92modell, kjøpt for 49 000. Den har rulla 222 000 når jeg kjøpte den. Nylakkert i 2000, samme året som den ble importert fra tyskland. strøken innvending, noen små rustroser ved vinduet og en liten ripe på dør. Skiftet foringer og registerreim ++ med andre ord, godt holdt I etterkant har jeg oppdaget, steinsprut i ruta (så det faen ikke når jeg kjøpte den) takluka "lekker" litt ved Høytrykkspyling, det samme gjør bakluka, men ingenting alvorlig. Ripete ruter. litt "dunking" i den ene demperen bak, men det er helt greit, tar lang tid før den går til helvete og da har jeg allerede senkesett. vet jeg kunne har prutet bilen ett par lapper, men men, jeg er fornøyd. Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet April 16, 2004 Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 Originally posted by ClusterOne ktone, i stedet for å legge i masse penger på å feilsøke og bytte komponenter på en sliten 1.8 fra 1992 så kan du like godt kjøpe deg ny motor. I alle fall med alle de feila som du har. En kjapp titt på NBS fant jeg en 2.0 8v Gti (115HK) til 6-7000 u/mva Gjør en deal med mekanikeren på Ski som du kjøpte bilen av, han hjelper deg å bytte motor og er med på å betale moroa. Da kommer dere begge ut av det med beina på bakken. men, det ultimate spørsmålet er vel: Følger elektroniken med; Ecu o.l.? Dette har jeg vurdert selv, men da til Tdi! Girkassen er vel lik på 1,8 og 2,0, ivertfall ifølge Haynes! Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ktone Skrevet April 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 Originally posted by ClusterOne ktone, i stedet for å legge i masse penger på å feilsøke og bytte komponenter på en sliten 1.8 fra 1992 så kan du like godt kjøpe deg ny motor. I alle fall med alle de feila som du har. En kjapp titt på NBS fant jeg en 2.0 8v Gti (115HK) til 6-7000 u/mva Gjør en deal med mekanikeren på Ski som du kjøpte bilen av, han hjelper deg å bytte motor og er med på å betale moroa. Da kommer dere begge ut av det med beina på bakken. Sant det, men da kommer spørsmålet... - Kan jeg bruke samme girkasse? - Får jeg med ALL elektronikk? - Får jeg med starter og forgasser? - Stemmer fester og sånn overens? fikk høre i dag at en ny forgasser koster 17 000,- så da må dette være noe jeg tar med i tankeboksen. Takk for linken :D Siter Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ktone Skrevet April 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 Originally posted by mono Min bil, Golf MK III 1.8l GL 92modell, kjøpt for 49 000. Den har rulla 222 000 når jeg kjøpte den. Nylakkert i 2000, samme året som den ble importert fra tyskland. strøken innvending, noen små rustroser ved vinduet og en liten ripe på dør. Skiftet foringer og registerreim ++ med andre ord, godt holdt I etterkant har jeg oppdaget, steinsprut i ruta (så det faen ikke når jeg kjøpte den) takluka "lekker" litt ved Høytrykkspyling, det samme gjør bakluka, men ingenting alvorlig. Ripete ruter. litt "dunking" i den ene demperen bak, men det er helt greit, tar lang tid før den går til helvete og da har jeg allerede senkesett. vet jeg kunne har prutet bilen ett par lapper, men men, jeg er fornøyd. Så du synes jeg har fått en grei bil? Siter Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet April 16, 2004 Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 ville nok gitt et par lapper mindre for din ja. si 40K da hadde du fått hva du hadde betalt for. men hallo! 17K for en FORGASSER??? Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ktone Skrevet April 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 Originally posted by mono ville nok gitt et par lapper mindre for din ja. si 40K da hadde du fått hva du hadde betalt for. men hallo! 17K for en FORGASSER??? Jepp. Det var det NBS (norsk bildele senter) sa. Møller antydet rundt 14k for en. Siter Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet April 16, 2004 Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 skjønner ikke hva du skal med forgasser? Golf 3 har ikke gasser, men Bosc Monomotronic Injection;) 1,6i(96-), Gti og Vr6 har Multipoint I Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ktone Skrevet April 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2004 Originally posted by B.T.i skjønner ikke hva du skal med forgasser? Golf 3 har ikke gasser, men Bosc Monomotronic Injection;) 1,6i(96-), Gti og Vr6 har Multipoint I Jaha? Men gjør ikke den det samme som en forgasser, bare at den er elektrisk og mer avansert? Siter Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg