Gå til innhold

Long time no see...

Ranger emnet


ktone

Anbefalte innlegg

Originally posted by B.T.i

Til sammenligning kan jeg nevne min bil:

 

-1992 modell

-Rulla 213k da jeg kjøpte

-Gl med elektriske speil

-Slitte vinter og sommerdekk

-Helt strøkent interiør

-Ny reg, reim og simmering på veivaks. da jeg kjøpte

- har trolig vært krasja(Fant det ut lenge etterpå), fangeren var sort foran, og blå bak, har lakkert blå fremme nå da, samt en liten lakkskade på panser

 

Eneste som jeg har skiftet pga. slitasje er: rele til bensinpumpa, flens til Motronicen og 2 støtdempere(Byttet med senkesett)

 

Hele den herligheten betalte jeg 58k for inkludert årsavgift, omregistrering en full tanke bensin:) Har angret litt i ettertid, men man lærer så lenge man lever!

 

Veldig kjipt forresten.

Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by B.T.i

Til sammenligning kan jeg nevne min bil:

fangeren var sort foran, og blå bak, har lakkert blå fremme nå da, samt en liten lakkskade på panser

 

Mener du med dett? Var fangeren blå under den svarte lakken, eller?

- '01 SEAT Leon 4 20VT

X '96 VW Polo Colour Concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by B.T.i

Bare jeg som er dårlig til å forklare, fangeren foran var sort, mens den bak på bilen var blå! På Gl skal den være blå foran også, samt speil osv. Lakkerte bare frontfangeren på nytt!

 

Kjipt at du måtte det, men er sånt man får fikset.

 

Hvor lakka du forresten fangern din?

Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by B.T.i

husker ikke helt, tror det var Bodø billakkering! Kosta vel 1300 for fanger og grill!

 

Tnx... bare snuser litt rundt hva folk payer for lakkin av forslkellige deler på bila sine. Kjekt å en viss pekepinne å gå etter.

Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ktone, i stedet for å legge i masse penger på å feilsøke og bytte komponenter på en sliten 1.8 fra 1992 så kan du like godt kjøpe deg ny motor. I alle fall med alle de feila som du har.

 

En kjapp titt på NBS fant jeg en 2.0 8v Gti (115HK) til 6-7000 u/mva

 

Gjør en deal med mekanikeren på Ski som du kjøpte bilen av, han hjelper deg å bytte motor og er med på å betale moroa. Da kommer dere begge ut av det med beina på bakken.

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bil, Golf MK III 1.8l GL 92modell,

kjøpt for 49 000.

Den har rulla 222 000 når jeg kjøpte den.

Nylakkert i 2000, samme året som den ble importert fra tyskland.

strøken innvending, noen små rustroser ved vinduet og en liten ripe på dør.

Skiftet foringer og registerreim ++ med andre ord, godt holdt

 

I etterkant har jeg oppdaget, steinsprut i ruta (så det faen ikke når jeg kjøpte den) takluka "lekker" litt ved Høytrykkspyling, det samme gjør bakluka, men ingenting alvorlig.

Ripete ruter.

litt "dunking" i den ene demperen bak, men det er helt greit, tar lang tid før den går til helvete og da har jeg allerede senkesett.

 

vet jeg kunne har prutet bilen ett par lapper, men men, jeg er fornøyd.

VW Volf Mk3

 

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ClusterOne

ktone, i stedet for å legge i masse penger på å feilsøke og bytte komponenter på en sliten 1.8 fra 1992 så kan du like godt kjøpe deg ny motor. I alle fall med alle de feila som du har.

 

En kjapp titt på NBS fant jeg en 2.0 8v Gti (115HK) til 6-7000 u/mva

 

Gjør en deal med mekanikeren på Ski som du kjøpte bilen av, han hjelper deg å bytte motor og er med på å betale moroa. Da kommer dere begge ut av det med beina på bakken.

 

men, det ultimate spørsmålet er vel: Følger elektroniken med; Ecu o.l.? Dette har jeg vurdert selv, men da til Tdi! Girkassen er vel lik på 1,8 og 2,0, ivertfall ifølge Haynes!

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ClusterOne

ktone, i stedet for å legge i masse penger på å feilsøke og bytte komponenter på en sliten 1.8 fra 1992 så kan du like godt kjøpe deg ny motor. I alle fall med alle de feila som du har.

 

En kjapp titt på NBS fant jeg en 2.0 8v Gti (115HK) til 6-7000 u/mva

 

Gjør en deal med mekanikeren på Ski som du kjøpte bilen av, han hjelper deg å bytte motor og er med på å betale moroa. Da kommer dere begge ut av det med beina på bakken.

 

Sant det, men da kommer spørsmålet...

 

- Kan jeg bruke samme girkasse?

- Får jeg med ALL elektronikk?

- Får jeg med starter og forgasser?

- Stemmer fester og sånn overens?

 

fikk høre i dag at en ny forgasser koster 17 000,- så da må dette være noe jeg tar med i tankeboksen. Takk for linken :D

Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mono

Min bil, Golf MK III 1.8l GL 92modell,

kjøpt for 49 000.

Den har rulla 222 000 når jeg kjøpte den.

Nylakkert i 2000, samme året som den ble importert fra tyskland.

strøken innvending, noen små rustroser ved vinduet og en liten ripe på dør.

Skiftet foringer og registerreim ++ med andre ord, godt holdt

 

I etterkant har jeg oppdaget, steinsprut i ruta (så det faen ikke når jeg kjøpte den) takluka "lekker" litt ved Høytrykkspyling, det samme gjør bakluka, men ingenting alvorlig.

Ripete ruter.

litt "dunking" i den ene demperen bak, men det er helt greit, tar lang tid før den går til helvete og da har jeg allerede senkesett.

 

vet jeg kunne har prutet bilen ett par lapper, men men, jeg er fornøyd.

 

Så du synes jeg har fått en grei bil?

Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mono

ville nok gitt et par lapper mindre for din ja. si 40K da hadde du fått hva du hadde betalt for. men hallo! 17K for en FORGASSER???

 

Jepp. Det var det NBS (norsk bildele senter) sa. Møller antydet rundt 14k for en.

Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by B.T.i

skjønner ikke hva du skal med forgasser? Golf 3 har ikke gasser, men Bosc Monomotronic Injection;) 1,6i(96-), Gti og Vr6 har Multipoint I

 

Jaha? Men gjør ikke den det samme som en forgasser, bare at den er elektrisk og mer avansert?

Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår