Gå til innhold

Long time no see...

Ranger emnet

ktone

Anbefalte innlegg

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så ikke resten av spørsmålet! Kom vel på grunn av nye utslips krav, Motronicen er styrt av Ecu og kan ikke justeres på samme måte som gasser, spesial verktøy må til! Kan også chippes!

Multipoint injection(1dyse per sylinder) gjør også samme jobben som gasser, men som du sa, elektronisk og mer avansert!

Hvis du skal ha "ny", oppsøk en høgger! MYE billigere!

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by B.T.i

Så ikke resten av spørsmålet! Kom vel på grunn av nye utslips krav, Motronicen er styrt av Ecu og kan ikke justeres på samme måte som gasser, spesial verktøy må til! Kan også chippes!

Multipoint injection(1dyse per sylinder) gjør også samme jobben som gasser, men som du sa, elektronisk og mer avansert!

Ja men da har jeg ingen garanti på at den er i orden, og eventuelt bedre enn min da... Har tenkt på det selv, men har også tenkt på det jeg sa.:D

Mess with the best, Die like the rest... [ KX3M RACING 2004 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør kanskje dumt nå, men stemmer det at den justeringa er plomba? For på første servicen jeg tok hos han jeg kjøpte bilen av, tok han en plombe for å få justert opp noe som var med på å justere turtallet på tomgang. og der etter tok han å justerte tenninga.

Håper jeg ikke får tåplig respons tilbake, for eneste måten man lærer no på er å spørre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

I dag hadde jeg bilen på Møller. Justeringen av tenninga og forgassern kostet 1 500, men jeg vet ikke helt åssen det har blitt enda. Fikk vite dette nå nettopp via mobben. På lekkasjen i motorblokka fikk jeg et prisoverslag på 5000-6000 kroner. Flensen må også byttes på nytt fordi det er en lekkasje ved ene skruefeste. Kjøleveska følger ene skruen og fram til skrue hodet og drypper derifra. I tillegg har girkassa begynte å hopp ut av gir, og "skraper" da den spretter ut. Dette fikk jeg ikke no pris overslag på. Så gjenstår det bare å få rettet opp den skeive fører døra mi (ikke no justerings sak i følge Møller, og et par lekkasjer generelt rundt vinduer og slikt.

Nå er det bare en ting å gjøre... nemlig ta en tur ut til han vi kjøpte bilen av, og ta en prat med han.

Tenkte bare å holde dere oppdatert.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cREATURe

Fy faen så kjipt ass :( Tror du må filleriste'n litt. Har du no slags kontrakt forresten?

Bare en basic salgs kontrakt og salgs melding. Det er alt. Har vært å hentet bilen nå. Er no helvetes med tennings bank, det kommenterte verkstedet, selv når både tenninga og forgassern var riktig justert. De trodde det mest sannsynlig var sot og aske i ventilene som tok fyr før bensinen.

Det å bytte topp pakingen koster 5-6000 kroner, pga det er en lekkasje mellom topplokket og blokka.

Bilen starter litt tregt, så jeg tror det trengs en ny starter også. Men ny starter er heldigvis ikke livsviktig.

Men tviler på at jeg fikk løst bensin forbruk problemet mitt. Som nå til vanlig ligger på ca 1,4 på mila. og 1,6-1,8 ++ på bykjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke at bensinfilteret akkurat har noe å si på bensinforbruket.. er det LMM på bilen din kan det lønne seg å rengjøre den.

Men som Bjørn sier er du litt på vei dersom du får sjekka tenningssystemet, altså plugger, ledninger, fordeler etc.

Men dersom du regner på alt du må gjøre med motoren må det jo rett og slett lønne seg å bytte den.

Gearkassen din som hopper ut av gir og skraper tyder på at noe er seriøst slitt i den. Hadde den vært vanskelig å få i gir og skrapet da hadde det vært synkroniseringsringene som begynte å ta kvelden, men dette virker som noe mer alvorlig.

Har du byttet olje på kassa og sjekka for spon?

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp pakning kan du bytte selv, ikke så veldig vanskelig! Har du hvit olje eller dårlig kompresjon?

Har du prøvd å bytte bensinfilter, luftfilter, fordelerlokk, rotor, plugger, p.ledinger osv. kan hjelpe på bensinforbruket!

Fordeler lokket er fint det, pluggene er byttet rett før jeg kjøpte bilen, pluggledningene er ganske nye og skal ikke være no grunn til mye bensin forbruk. Når det gjelder luftfilteret har jeg tatt en titt på det, og det er rimelig nytt. Vurderer å bytte til et eller annet sportsfilter etterhvert. Har titta litt rundt å autospar.no. Rotoren skal jeg verken si ja eller nei til for det har jeg ikke sjekket no særlig etter åssen er. Har ikke hvit olje.

Dårlig kompresjon, hva mener du her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ClusterOne

Tror ikke at bensinfilteret akkurat har noe å si på bensinforbruket.. er det LMM på bilen din kan det lønne seg å rengjøre den.

Men som Bjørn sier er du litt på vei dersom du får sjekka tenningssystemet, altså plugger, ledninger, fordeler etc.

Men dersom du regner på alt du må gjøre med motoren må det jo rett og slett lønne seg å bytte den.

Gearkassen din som hopper ut av gir og skraper tyder på at noe er seriøst slitt i den. Hadde den vært vanskelig å få i gir og skrapet da hadde det vært synkroniseringsringene som begynte å ta kvelden, men dette virker som noe mer alvorlig.

Har du byttet olje på kassa og sjekka for spon?

Jeg skal ta en liten titt på gearkassa, siden jeg liker ikke å ha det sånn der. Faens tullinger som prøver å skjule en sliten gearkasse med det... håper ikke det er tilfellet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider