foroysund Skrevet September 7, 2014 Rapporter Share Skrevet September 7, 2014 Hei! Fruen og jeg har vurdert å bytte bil en periode, men ønsker forslag til hvilken type bil vi skal velge. Vi har lenge satt Patrol høyt, men har også tenkt på biler som Geländewagen, Pajero, Forester, Landcruiser etc. Vi ønsker altså en større bil med 4x4 og manuell girkasse. Primært er det en familiebil med muligheter for å ta med seg større gjenstander og mulighet for å dra henger vi ser etter. Vi har ikke lyst til å bruke store summer på bil, men innkjøpsprisen kan være noe høyere dersom vi er "sikret" bil i noen år fremover. Jeg er vant til å reparere mine egne biler og ønsker å fortsette med generelt vedlikehold selv, men ønsker samtidig å ha muligheten til å sette bilen på verksted dersom det er nødvendig. Vi vil altså ha en bil som "har en fremtid" med hensyn til tilgang på deler og kompetanse. Det er mindre viktig med kjørekomfort da vi er vant til eldre biler, men det må være plass til lange bein. Generelt tenker jeg også at dess mindre duppeditter, jo mindre kan det bli feil med. I forhold til tilhenger har jeg tenkt meg rundt 2,5 tonn hengervekt, men det er ikke avgjørende. Kort oppsummert: Vi ønsker tips til en større allsidig firehjulstrekker med framtid og solid firehjulsdrift, mulighet for tilhenger, og ikke så mye bekymring. Alle tips mottas med takk! :) Joakim Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet September 7, 2014 Rapporter Share Skrevet September 7, 2014 Patrol eller Land Cruiser :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_H Skrevet September 11, 2014 Rapporter Share Skrevet September 11, 2014 Land Cruiser 90 eller 120.... ;) Siter 2008 Isuzu D-max 4x4 3,0 TDI 163 hk. Bruksbilen 1986 Toyota Hilux 4x4 2,4 TD 35" "Talibantraktorn" X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter lang X 2003 VW 2,5 TDI 102 hk Transporter kort X 2006 VW 1,9 TDI 105 hk Caddy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 11, 2014 Rapporter Share Skrevet September 11, 2014 Forester passer ikke sammen med de andre bilene i lista di, da den er mye mindre og lavere. :) De andre skal være godt egnet :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet September 11, 2014 Rapporter Share Skrevet September 11, 2014 yamahamm reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jahny Skrevet September 13, 2014 Rapporter Share Skrevet September 13, 2014 Bare kaster ut noen forslag her. Har lite og ingen peil på disse bilene, men ser kule ut. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=51615015&searchclickthrough=true http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=51225245&searchclickthrough=true http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=50499341&searchclickthrough=true Siter 13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
foroysund Skrevet September 14, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2014 Takk for svar! Etter å ha tenkt mer, kan det se ut til at Land Cruiser er den bilen som passer best med det vi ønsker oss. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg