Mopar-or-no-car Skrevet September 7, 2014 Rapporter Share Skrevet September 7, 2014 Hei! Sliter med å få strøm i tilhengerkontakten på bilen. Bilen har en sånn boks i bagasjerommet som styrer strømmen til kontakten. Jeg har aldri vært borti sånne bokser, men dette er hva jeg har gjort: Jeg måler konstant strøm på en grov kabel inn på boksen. Så måler jeg tenningsstrøm inn på en litt mindre, men ganske grov kabel. Og det er 2 grove minus kabler som har god kontakt med karosseriet på bilen. Ingen av ledningene som går ut av boksen har verken strøm eller jord. Det sitter to sikringer i boksen som er hele. I tillegg er det en sikring i sikringsboksen foran i bilen som heter "Trailer Electronics" og den er også hel. Noen tips? :) Siter 1999 Chrysler 300M 2.7 LR2003 Chevrolet Silverado 6.6 Duramax2009 Mercedes Sprinter 318 V6 CDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet September 7, 2014 Rapporter Share Skrevet September 7, 2014 hva bil er dette for? Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mopar-or-no-car Skrevet September 7, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2014 Det er en 2006 Citroën C5 Siter 1999 Chrysler 300M 2.7 LR2003 Chevrolet Silverado 6.6 Duramax2009 Mercedes Sprinter 318 V6 CDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet September 7, 2014 Rapporter Share Skrevet September 7, 2014 Du sier det er 2 positive og 2 negative ledninger, er dette alt eller er det 4 eller flere ledninger i tillegg?Altså, 8 ledninger eller fler ut av boksen? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mopar-or-no-car Skrevet September 15, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2014 Det var 15 ledninger ut av boksen hvor 7 av de gikk til hengerkontakten. De andre har med canbus signaler å gjøre. De ledningene jeg nevnte i det første innlegget var de som går inn på boksen, Hovedstrøm, styrestrøm og jord. Var på citroen å leste ut feilkoder og de fikk ikke kontakt med den boksen og mente den var ødelagt. De kunne selge en ny for 3290,- men jeg kjøpte 5 relèer og gjorde følgende: Fjernet den boksen og ledningene jeg ikke trengte. Tok ledningene som kom fra sikringsboksen til styrestrøm til relèene. To rele til kjørelys høyre og venstre side, ett rele til bremselys og to til blinklys, ett per side. Dette virker utmerket og jeg får ikke feilmelding om noe som helst, ikke defekte pærer eller noe. Det eneste er at park sensorene bak ikke skrus av, som de gjorde med den boksen. Det løser jeg lett ved å trykke på park sensor off knappen en gang, så er det stille :) Dette kostet meg 150 kr i releer, istedenfor 3290. Det er 3140 kr spart! Siter 1999 Chrysler 300M 2.7 LR2003 Chevrolet Silverado 6.6 Duramax2009 Mercedes Sprinter 318 V6 CDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.