Gå til innhold

Hastighetspuls feilmelding Pioneer F950DAB

Ranger emnet

Passat05tdi

Anbefalte innlegg

Hei, har en irriterende feilmelding i navigasjonen på min F950DAB, legger ved bilde.

Har hatt en F940BT før, og der koblet jeg ikke til "Speed signal" ledningen, men fikk heller ikke feilmelding.......

Denne feilmeldingen går ikke vekk, og står veldig i veien på navigasjonen! Har prøvd å resette innstillinger osv, men går ikke.....

Er eneste måte å koble til speedometerledningen?

i såfall, noen som vet hvor den er på en Passat 05mod 3bg??? Regner med jeg kan skjøte meg på en ledning, når jeg fjerner dekselet over pedalene v/releer osv. smile.gif

post-130119-0-71720300-1410127877_thumb.jpg

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må koble den til hastighetsføler ja. Dette ble gjort automatisk i min passat med CAN BUS boksen.. HAr du tilgang på koblingsskjema så er det vel null tress å finne riktig kabel :) Har fått samme meldinga på biler på jobben jeg har montert på. Hastighetsignal output finner du enkelt ut fra ESP modulen

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har nå koblet til hastighetspulsen (Car Speed Signal) Og det fungerer kjempefint! Navigasjonen ble mye mer presis, og generelt bedre smile.gif Feilmeldinga forsvant også endelig!

Hvis noen lurer på hvor jeg koblet hastighetspuls-ledningen, så skal jeg forklare det her:

- Koble først fra batteriet.

- Demonter panelet over pedaler/under ratt.

- Oppe til venstre, bak turtelleren, så har du en blå kontakt som er koblet til instrument panelet, koble fra denne. (Må vippe opp en rosa "klips arm" for å løsne kontakten),

- Finn en hvit ledning med blå stripe, dette er ledningen som går til speedometer.

- Skjøt deg på denne, og koble til på "Car Speed Signal" ledningen som går ut fra spilleren smile.gif

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...