Gå til innhold

HJELP! Automatkassa gikk til helvete

Ranger emnet


200sx

Anbefalte innlegg

Var ut å kjørte i går kveld, og stoppet på rødt i et kryss. Det ble grønt, og jeg ga full spiker, bilen hoppet til, motoren gikk momentant opp til turtalls sperra, men bilen fikk ikke noe fremdrift.

 

Så når jeg setter'n i D, så går bilen så vidt fremover på flatmark, jeg klarer å holde igjen bilen med en hånd uavhengig av turtall.

Men Revers fungerer helt fint.

 

Har prøvd å peile olje, men oljen er så blank at det er vanskelig å si nivået, men det er nok kanskje litt lavt. Lukter heller ikke svidd av oljen.

 

Noen som har peiling på hva det kan være?

 

Bilen er en 1990 BMW 525ia hvis det skulle være relevant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har knekt ett av girene i kassa. BMW starter vel i 1. gir (er vant med MB aut som starter i 2). Har du forsøkt å sette den i andre gir enn D og R? Prøvd å trille den nedover ei bakke og så sette den i D? Da vil den vel, ved nok fart, gire direkte til 2. gir...? Skal ikke den automaten ha ATF-olje...? ATF-olja er jo rød...

 

Men du får se det positive; du har fremdeles revers og kan jo bli utrolig dreven i rygging! :D

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være alt og ingenting. Det kan hende du må bytte hele kassa, og det kan hende det bare trengs en justering av gear-overføring.

Kommer ikke på noe spes med 525ia -90 i farten, men det kan som sagt være himmel og helvete (for lommeboka), alt ettersom. Få sjekka kassa på verksted.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ostepop

Var ut å kjørte i går kveld, og stoppet på rødt i et kryss. Det ble grønt, og jeg ga full spiker, bilen hoppet til, motoren gikk momentant opp til turtalls sperra, men bilen fikk ikke noe fremdrift.

 

Så når jeg setter'n i D, så går bilen så vidt fremover på flatmark, jeg klarer å holde igjen bilen med en hånd uavhengig av turtall.

Men Revers fungerer helt fint.

 

Har prøvd å peile olje, men oljen er så blank at det er vanskelig å si nivået, men det er nok kanskje litt lavt. Lukter heller ikke svidd av oljen.

 

Noen som har peiling på hva det kan være?

 

Bilen er en 1990 BMW 525ia hvis det skulle være relevant

 

Har du sett under bilen om mellomakselen går rundt, for det kan være diffen som er knekt ;)

1996 Peugeot 605 SRDTX 2,5 Turbo Diesel

(160hk/320NM).. Greenfilter, Chip (155), vannkjølt intercooler (ombygget), bygger om eksosanlegget til 2,5" med 2x2" ut nå (uten cat) finjustert Dieselpumpe, .. (målet er 180hk+ og 380NM+) Går godt opp til 220 km.t (speedofeil kun 3% målt med GPS)..

17" OZ Racing byttes mot 18" eller større!! kan betale mellomlegg.. Bolts: 5x108 (Peugeot)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da hadde vel ikke reversen fungert heller.

 

fylte på litt olje i går, så når jeg settern i D så får jeg litt bedre fremdrift. men ikke nok, tror kanskje at det er en ventil som ikke åpner helt. så jeg lurer på om jeg skal ta ut kassa og prøve å overhallere ventilblokka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår