mercedes124 Skrevet September 9, 2014 Rapporter Share Skrevet September 9, 2014 Noen som vet hvorfor Møller skifter olje på 7 trins DGS kasser etter besøk føre service ! I følge verkstedet er dette en anbefaling fra produsent (bilfabrikk ) . Gjelder biler produsert i 2013 og mulig flere . Merkelig at grunn ikke kan opplyses åpent ,og mange fremsatte meninger om årsak på bygda kan avskrives. Er dette et produkt ikke fabrikken vil ta ansvar for og prøver å rette på i det skjulte ?? Mange er forundret over at det skal gå to år før første oljeskift på motoren ,og kanskje noen nå ser at salgpåstander ikke alltid holder mål ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet September 9, 2014 Rapporter Share Skrevet September 9, 2014 Jeg klarer ikke helt å forstå sammenhengen i det du spør om, men grunnen til at det går 2år/30'000km mellom oljeskift er pga. deg og meg - Forbrukerne.Vi skal alltid ha det billigst mulig, samma f.. hva det går utover, bare det er billig. Det gjelder da også vedlikehold på bil.Dermed blir service intervallet strukket slik at du bare betaler (eks.) 5'000,- pr 30'000km istedenfor 5'000,- pr. 15'000km.MEN, det er ikke noe i veien for å ikke ta LL service. Er bare å si at du vil kjøre på ordinære oljeskift (10'000km) så får du det.Olja er litt billigere, bilen får det mye bedre, men det blir dyrere iom. at du må bytte olje 3 ganger så ofte som på LL intervaller.Hvorfor Møller skifter olje på girkassa er gange åpenbart. Intervallet er 4år/60'000km Quattro73 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercedes124 Skrevet September 10, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2014 Spørsmålet er ikke kostnader ved service. Spørsmålet er enkelt :hvorfor skifter de olje på DGS kassa lenge før forfall ? Du kommer innom Møller for å rette noe og det opplyses at fabrikken har bedt om oljeskift på DGS kassa når bilen er innom ! Hvorfor er et relevant spørsmål . Bilen er litt over et år og ca.10000km ,med andre ord ikke moden for noen service .Hva er grunn og hva med de som ikke kommer innom ?Det er ikke noe snakk om oljepriser eller service intervaller men grunn. Spørsmålet om kjørelengde og oljeskift dreier seg ikke om kroner , som opptar enkelte men om det er tilrådelig ,for filtret sitter også like lenge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet September 10, 2014 Rapporter Share Skrevet September 10, 2014 Da er det kommet en servicemelding fra fabrikk som sier at dette skal gjøres, hvorfor må du spørre de om.Heter forøvrig DSG :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercedes124 Skrevet September 10, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2014 Takker ! Greit ,det heter DSG . Det var også alt jeg ble fortalt ,at det forelå en servicemelding fra fabrikk på dette. Det som da var nærliggende å tro, var at de har mistanke til at skade/feil kan opptre og at olje av den grunn skal skiftes ?Og etter hva jeg har skjønt så skiftes oljen bare hvis du har en grunn for å oppsøke Møller . Hva som kan inntreffe hvis olje ikke skiftes blir nå en spekulasjon og er forhandler lite villig til (munnkurv ? ) å opplyse er neppe fabrikken den som opplyser om grunn. Min første tanke er at fabrikk har brukt ei olje som ikke holder mål. Andre kan kanskje ha et annet syn ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet September 11, 2014 Rapporter Share Skrevet September 11, 2014 Ifm. oljeskiftet blir det nok tatt en oljeprøve, for å utelukke en mulig defekt. Hvis du ikke har hørt noe fra forhandler, er nok alt iorden. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercedes124 Skrevet September 11, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2014 Ja vel. Fra mitt ståsted virker den grunnen tvilsomt og i bestefall klønete og inngir grunn til spekulasjoner . Bilen har ingen "påstander eller hentydninger" om uregelmessigheter ved girkasse . En servicemelding om oljeskift på DSG er utsted fra fabrikk og ønsket før bilen har hatt en datalesing med dertil eventuelle feilmeldinger ! Noen service er ikke berammet før om et år . Ønsker fabrikken tilbakemelding om oljekvalitet ette under halvgått løp er det vel redelig at de opplyser at de driver oppfølging og forebyggende. Derimot finnes det problemer med kassa som de ikke ønsker å meddele kjøperne er jo dette oppskriften. Sjekk og hold kje... og ikke gjør noe før kundene klager . Jeg har ingen negative opplevelser med girkassa ,men lurte på hvorfor oljeskift ble foretatt lenge før tid ! Pr. i dag ønsker jeg ikke å tilskrive det at med fabrikken godhet gir meg et gratis oljeskift på girkassa. Hadde de fortalt hvorfor, så stiller det mulig saken i et annet lys. kanmerkninger om Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
citizenx Skrevet September 24, 2014 Rapporter Share Skrevet September 24, 2014 Det har vel vært endel feil på DSG7 som følge av feil eller dårlig olje og derfor blir denne byttet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercedes124 Skrevet September 25, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2014 Hei , takker for svar! Jeg har også hør visse rykter om problemer med DSG7 og enkelte olje typer. Noen rykter sier at syntetisk olje kan være synder av problemer. Dessverre er dette rykter som går på "bygda" og mulig feil siden noen holder korta tett til brystet. Synd et ikke er full åpenhet om dette fra billeverandør/produsent, i hvert fall på direkte spørsmål . Og det kan være greit å vite til enhver tid hva som anbefales og hva som bør unngås. Man sikrer seg neppe kunder på slikt vis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg