Samekula Skrevet September 10, 2014 Rapporter Share Skrevet September 10, 2014 hallo har et plagsomt problem med bilen som jeg ikke finner ut av. rattet begynner og riste/skjelve når jeg kommer opp i 80-85kmt ca, blir bare værre fortere jeg kjører.når jeg feks ligger i 100kmt og slipper gassen rister det mer et høyeblikk enn da jeg hadde gassen inne. hjul er utelukket da jeg har prøvd 3 forskjellige sett med felger, endeledd begge sider er og skiftet samt bærekule og hjullager høyre side. noen som har noen gode tips i hva jeg bør sjekke? Kan feil hjulstilling skape risting i ratt? Siter VW Jetta mk2 ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet September 11, 2014 Rapporter Share Skrevet September 11, 2014 Du er 100% sikker på at hjulene ikke har noen ubalanse? For og eliminere det hadde jeg levert inn ett hjulsett for avbalansering og deretter prøvd. Ellers kan slark i hjuloppheng,drivaksler og hjullager skape vibrasjoner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Samekula Skrevet September 11, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2014 hjulene er jeg sikker er i orden. bra du skrev drivaksling, får har faktisk slakk i utgående drivflens fra girkassen. har googlet osv men har ikke funnet svar på om det kan gi risting i rattet. men nå som du nevner det skal jeg ta en nærmere titt på det Siter VW Jetta mk2 ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet September 11, 2014 Rapporter Share Skrevet September 11, 2014 Nå skal det være aksial slark i drivaksel. Jeg tenkte mer på ubalanse i drivaksel pga slark i drivledd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Samekula Skrevet September 12, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2014 det er slakk opp og ned når du står under bilen og tar i driv akslingen. alltså ikke aksial slakk. slakken er ikke i drivknuten, men i flensen indre drivknute er skrudd fast i, viss du skjønner va jeg mener. venstre side har ikke den slarken så da regner jeg med det er noe galt med høyre siden. Siter VW Jetta mk2 ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Samekula Skrevet September 20, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2014 da er girkasse skiftet, men ristingen/skjelvingen fortsetter. gode råd? skal få felgene balansert på nytt, har og mistanke om lageret/foringer som er oppi dempertårnet? symptomer når den/dem er slitt? Byttet - endeledd begge sider ''ytre'' - hjullager høye side - bærekule venstre - girkasse Siter VW Jetta mk2 ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg