Gå til innhold

Musikkanlegg A4B5

Ranger emnet

salve

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...

Hei igjen, har bestemt meg for at jeg vil ha 2 5,25" i døra. og 2 10 eller 12" basshøytalere i hattehylla. Tips til hva jeg bør se på når jeg skal kjøpe disse?

Dette for eksempel http://www.ebay.com/itm/PIONEER-TS-575M-5-25-3-WAY-COAXIAL-CAR-STEREO-AUDIO-SPEAKERS-OPEN-BOX-SPECIAL-/390923803604?pt=Car_Speakers&hash=item5b04dfdbd4  ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De du linker til er fulltone, du trenger komp.sett i døra. Dvs løs diskant. Diskanten sitter øverst ved dørhåndtaket på innsiden. 

Ville heller valg et sett med disse. Disse spiller mye bedre og høyere enn Pioneer settet

http://www.dynabel.no/Shop/Product/Gladen-M-line-130-komponentsett/AS4512

Mellontone nederst i døra, samt 1" diskant øverst.

Om du skal ha bass i hattehylla så må den stives opp godt, og da mener jeg GODT! Ellers vil alt stå å spille imot bassen (vibrere mye). Og hvordan gjør du det med basskasse? Eller vurderer du å kjøpe en free-air bass? (eller hva de kalles)

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å bare droppe basskasse, synes dert tar for mye plass og trenger ikke nor bass som dundrer noe voldsomt. Blir det ikke tålig bra om jeg kjører 2 basshøytalere i hattehylla og bare lager ett hull fra bagasjeromssiden? De fronthøytalerne du linket til, hvis jeg kjøper 2 av de, da har jeg alt jeg trenger eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebay linken:

Audi A4 B5 Avant Estate Custom Fit MDF 10" Sub Box Subwoofer Enclosure Bass

Trådstarter har vel en sedan? Siden han snakker om hattehylle. Redd for at den boksen ikke passer i en sedan

Tror nå denne vil passe sedan også. Er ikke store forskjellen bak på siden som jeg har sett.

2000 Subaru Forester S Turbo

TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant

X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant

P 1989 VW Golf <p>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra at du mangler det hullet i sideveggen hvor basskassa skal ligge inni. Men er jo bare å lage et hull om du vil det

trunk.jpg?t=1240883089

trunk_zps95270d65.jpg

a4B5Estate_zps1de80ae4.jpg

Et annet alternativ er å gjøre sånn jeg har gjort med bilen min:

http://www.dynabel.no/Shop/Product/Gladen-RS-10-RB-10%22-montert-i-rundkasse/AS1930

Fjerne reservehjulet og skru fast denne kassa nedi der.

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider