Gå til innhold

Ingen bensinpumpe lyd. audi 100 2.8 quattro

Ranger emnet

jacobsen84

Anbefalte innlegg

hei da fikk jeg ett nytt problem. altid ska det komme noe nytt hehe. :) men uansett. har hatt problemer med bensinpumpa på bilen. jeg he skiftet rele` men den sviver ikkje enda. jeg hadde ett problem med den tidligere att den ikkje ville slå seg inn men etter litt dunking på tanken kom den igjen. samme tingen her oxo men etter jeg skiftet pluggene på bilen ville den ikkje slå inn lenger i det hele tatt :( må den byttes da? og er det en helvetes jobb eller enkel ?trenger en forklaring.? har ny liggende.

og en ting til jeg fikk låne det store lager settet te biltema. er det noen som har brukt dette før? og hvordan da gå fram*? ska bytte bakhjulslagra på den og må jeg da ta av delene der lagret sitter på fra bilen eller er det ganske enkelt??

jeg har oxo en add-on fanger heeeelt clean uten brakketer og fester. hvordan sette denne på? må jeg bruke orginal fanger fra før til å feste den på. har allerede en s4 fanger og s4 skjermer på men vill ha på rs4 look fangeren. :)

Takker veeeeeldig for svar på punktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, mål om det kommer spenning fram til pumpa - for å finne ut HVA som er galt. Bytte pumpe

Bytte hjullager;

- løsne senterbolt i navet

- av med hjulet

- av med bremsecalipper, bremseskive og bremseåk

- ters av navet

- ters ut lageret

Monteres i motsatt rekkefølge.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål i pluggen ved pumpa. Har du ingen spenning der så er det ikke pumpa du skal bytte, men feilsøke hvor du har brudd.

Ters / avdrager er det verktøyet du har lånt deg. Bremseåket er bremseklaven som klosser og calipper er skrudd fast i, denne må selvsagt av for å få av bremseskiven. Ja, drivakselen må ut, ellers kommer du ikke til å terse ut lageret. Fremgangsmåten blir mye den samme som HER

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider