jilljohanne89 Skrevet September 19, 2014 Rapporter Share Skrevet September 19, 2014 Har en 1.9 tdi som lakker olje! Har byttet top deksel pakningen, smurt slik pakning på tube rundt hele pakningen og skruene, uten at det hjalp. Har tatt motor vask på den for og finne ut hvor det kommer fra, men klarer ikke å se noe. Når den står parkert for natten så drypper den minst 10 dråper olje (kansje ikke så mye, men nok) den drypper olje helt i front, midt på motoren. Går en slik stang under motoren, som får masse olje på seg, og gjør at dråpene som kommet på bakken blir en rett strek. Nå gir jeg faktisk opp på bilen, har prøvd og finne ut men blir ikke klok på fan skapet! Og vurderer sterkt om å pensjonere den, men etter å ha rettet den opp for 9 nesten 100.000 så er det SURT! så om noen av dere har peiling på hva jeg kan sjekke for å få olje lekasjen til å bli historie, ja da hadde jeg vært en super glad jente!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet September 19, 2014 Rapporter Share Skrevet September 19, 2014 Når byttet du kobber skiva på tappe bolten (olja) på bunnpanna sist? Min 1.9TDI skvettet også litt. Alt ble borte da jeg byttet kobberskive / satte på en kobberskive der Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jilljohanne89 Skrevet September 19, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2014 Når byttet du kobber skiva på tappe bolten (olja) på bunnpanna sist? Min 1.9TDI skvettet også litt. Alt ble borte da jeg byttet kobberskive / satte på en kobberskive der Det har jeg ikke tenkt på engang! Hvor får man tak i sånn kobber ring kjapt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre E Olsen Skrevet September 19, 2014 Rapporter Share Skrevet September 19, 2014 Møller bil rekner eg med har inne:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jilljohanne89 Skrevet September 19, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2014 Møller bil rekner eg med har inne:-) Men det har vi ikke i nærheten her :/ vet du hvor stor den kobber ringen er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet September 19, 2014 Rapporter Share Skrevet September 19, 2014 bilxtra har mange forskjellige typer. Koster vel 3-4kr stk. "ulempen" er at du må tømme ut olja på bilen. Så koster jo litt for ny olje, men motoren har jo godt av ny olje Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jilljohanne89 Skrevet September 19, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2014 bilxtra har mange forskjellige typer. Koster vel 3-4kr stk. "ulempen" er at du må tømme ut olja på bilen. Så koster jo litt for ny olje, men motoren har jo godt av ny olje Har ikke det heller i nærheten :p bor øde til oppi Finnmark :p skal bytte olje på den i neste uke så det gjør ingenting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet September 19, 2014 Rapporter Share Skrevet September 19, 2014 Nei, da får du finne det ut selv. De fleste bilrekvisita butikker skal kunne klare å skaffe det. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jilljohanne89 Skrevet September 19, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2014 Nei, da får du finne det ut selv. De fleste bilrekvisita butikker skal kunne klare å skaffe det. Har det noe spesielt navn? Prøver å finne på nett, men finner ingen ting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre E Olsen Skrevet September 19, 2014 Rapporter Share Skrevet September 19, 2014 Ditt lokale verksted har mest sansynligt, skall du skifte olje selv? Hvis du skall det kan du jo tappe ut oljen å ta med den orginale til nærmeste verksted og finne rett størrelse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre E Olsen Skrevet September 19, 2014 Rapporter Share Skrevet September 19, 2014 http://www.mekonomen.se/bil/reservdelar/filter/oljefilter/oljeplugg-med-packning-ps1476a15-220124Ssv Svensk versjon da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 20, 2014 Rapporter Share Skrevet September 20, 2014 Skiven har delenummer N 0138492, har 14mm innvendig og 20mm utvendig diameter. Tykkelse ~1mm. På ebay får du 10 stk for drøyt kr 50,- inkl frakt til deg. PS, om man er rask så går det fint å bytte skive uten å søle ut mer enn 1-3 dl olje. BTDT ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg