CorradoBoy Skrevet Oktober 7, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2002 synes vi hadde nærkontakt nok....:D Siter Holdt avstand - vi ruller - Follogutta Corrado exG60, ex G60T, ex 16vG60, soon 16vT 83` Volkswagen Golf Cab (forsøk på bruksbil) --- follo.vwaudi-club.no --- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheFANATIC Skrevet Oktober 7, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2002 Originally posted by Dr_S -Nei, jeg snakket i mobilen, men jeg vet at det gikk fort. Hvor fort gikk det forresten? spør Erik. -Jeg tar bot." Skulle ikke Erik hatt 500,- kr mer i bot? Siden han innrømmet at han snakket i mobilen? UP folka virka litt slappe..(hvis ikke han hadde handsfree da) Er det ikke en regel som sier at man kun får bot for den groveste overtredelsen, og ikke samlet, eller har jeg hørt tomme rykter om dette? Siter 1989 Corrado G60 1988 Golf 2 VR6 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet Oktober 7, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2002 Originally posted by Dr_S Skulle ikke Erik hatt 500,- kr mer i bot? Siden han innrømmet at han snakket i mobilen? UP folka virka litt slappe..(hvis ikke han hadde handsfree da) Det er lov å prate i mobil i bil (rimet gitt;)) Så lenge du har godkjent handsfree sett :D Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DenimblåTT Skrevet Oktober 8, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2002 Originally posted by bing syntes det var voldsomt med politi der nede jeg! 6 biler som kjører rundt så si hele døgnet.. ikke bra for gaylords detta :D Det kryr jo av Follo-politi da. Og de stopper deg samma f... hva det gjelder. De har stoppa meg flere ganger uten grunn :( Siste gangen jeg ble stoppet fikk jeg en kongekommentar fra han ene snuten "Du trenger ikke bruke alle hestene da..." Siden det var i 80 sone jeg ble stoppet så var det bare å prøve 0-80 så fort som mulig...heheh, klarer ikke å dy meg enkelte ganger :D Onkel blå ble ihvertfall hengende bak, de fulgte meg hele veien til jobben. Var t.o.m. innom for å se om jeg virkelig skulle på jobb også. Faen til noen idioter! Siter mvh Christian TT Concept http://www.uber.no http://www.ferrita.no http://www.jorgenrud.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastone Skrevet Oktober 8, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2002 Originally posted by TheFANATIC Er det ikke en regel som sier at man kun får bot for den groveste overtredelsen, og ikke samlet, eller har jeg hørt tomme rykter om dette? Du får den 'billigste' overtredelsen gratis. F.eks hvis du blir tatt for å ha kjørt for fort og du har glemt førerkortet. Da får du bot/forelegg for hastighetsovertredelsen, men slipper å betale for å ikke ha med deg førerkortet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 8, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2002 Originally posted by fastone Du får den 'billigste' overtredelsen gratis. F.eks hvis du blir tatt for å ha kjørt for fort og du har glemt førerkortet. Da får du bot/forelegg for hastighetsovertredelsen, men slipper å betale for å ikke ha med deg førerkortet. Løp og kjøp.Ta 2 betal for 1 og du før 4 mnd utsettelse på første avdrag! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mykle Skrevet Oktober 8, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2002 quote: / Bare skarpe øyne kan se blålyslampene i grillen, i sidevinduene bak og i bakvinduet. Lampene er slukket, foreløpig. BMW'en LIGGER et par hundre meter foran oss og holder stø kurs i venstre felt i 100-sonen. Det er tre biler mellom oss. -Han kjører minst i 130, sier Thorsby. -En liten "suser" dette, nå henger førerkortet hans i en tynn tråd, legger han til. Speedometeret i vår bil vipper over 170. / Ingen som reagerer på at polisen kjører grisefort (uten blålys) i trafikken. Dette er vel forsvarlig dette, for UP sjåførene er ekstreme når det gjelder bilkjøring. I tillegg så kjørte jo denne "kunden" bare i 130km/t, tenk hva farten hadde vært på politibilen hvis BMW´en hadde f.eks 150km/t. - Chris Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet Oktober 8, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2002 Originally posted by fastone Du får den 'billigste' overtredelsen gratis. F.eks hvis du blir tatt for å ha kjørt for fort og du har glemt førerkortet. Da får du bot/forelegg for hastighetsovertredelsen, men slipper å betale for å ikke ha med deg førerkortet. Jeg blei stoppa en gang i en 64 chevelle med 502BB(ikke godkjent) på prøveskilter. Jeg hadde ikke med meg hverken førerkort eller vognkort og bakdekkene var merkelig nok utslitt:confused: Fikk "bare" bot for dekkene, som regnes pr. dekk... tror det var 750 pr. dekk... Det var litt moro fordet, å burne ut fra sos-lomma!!! Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Oktober 9, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2002 Originally posted by Mykle quote: / Bare skarpe øyne kan se blålyslampene i grillen, i sidevinduene bak og i bakvinduet. Lampene er slukket, foreløpig. BMW'en LIGGER et par hundre meter foran oss og holder stø kurs i venstre felt i 100-sonen. Det er tre biler mellom oss. -Han kjører minst i 130, sier Thorsby. -En liten "suser" dette, nå henger førerkortet hans i en tynn tråd, legger han til. Speedometeret i vår bil vipper over 170. / Ingen som reagerer på at polisen kjører grisefort (uten blålys) i trafikken. Dette er vel forsvarlig dette, for UP sjåførene er ekstreme når det gjelder bilkjøring. I tillegg så kjørte jo denne "kunden" bare i 130km/t, tenk hva farten hadde vært på politibilen hvis BMW´en hadde f.eks 150km/t. - Chris Politiet skal vel ikke overskride 160kmt underforfølgelse....eller? Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mykle Skrevet Oktober 9, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2002 Poenget mitt ar bare at det er ingen som reagerer på at de kjører alt for fort. Vet at de kan kjøre så fort som er nødvendig for å gjøre jobben sin. Men de er på lik linje med alle andre som kjører for fort en trussel for trafikk (bildet) sikkerheten. sammenligning: En annen ting er at en som kjører i 120 - 130 km/t i 100 sona er en trussel, men at en politibil opp mot 200km/t ikke er noen fare?? Det står jo ikke liv på spill, men de kjører jo etter oss som om vi skulle ha tatt livet av noen. Politifolk er somregel bare vanlig dødlige som oss.. Derfor syns jeg det er liten grunn til at de skal ha lov til å utsette andre medtrafikanter for så stor fare for et så lite overtramp. (En annen ting, dette er mest kverrulering med tanke på alt dette oppstyret som har vært i media de siste dagene) - Chris Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Oktober 9, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2002 Originally posted by Mykle Poenget mitt ar bare at det er ingen som reagerer på at de kjører alt for fort. Vet at de kan kjøre så fort som er nødvendig for å gjøre jobben sin. Men de er på lik linje med alle andre som kjører for fort en trussel for trafikk (bildet) sikkerheten. sammenligning: En annen ting er at en som kjører i 120 - 130 km/t i 100 sona er en trussel, men at en politibil opp mot 200km/t ikke er noen fare?? Det står jo ikke liv på spill, men de kjører jo etter oss som om vi skulle ha tatt livet av noen. Politifolk er somregel bare vanlig dødlige som oss.. Derfor syns jeg det er liten grunn til at de skal ha lov til å utsette andre medtrafikanter for så stor fare for et så lite overtramp. (En annen ting, dette er mest kverrulering med tanke på alt dette oppstyret som har vært i media de siste dagene) - Chris Dersom det skjer noe så blir det jo bare etterforsket av sefo og det er jo som å sette den berømmelige bukken til å passe havresekken.... Greit at politiet har kjøretrening men bilene deres er vel ikke optimalt oppsatt for å kjøre i slike hastigheter Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fyrsten Skrevet Oktober 9, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2002 Originally posted by TheFANATIC Er det ikke en regel som sier at man kun får bot for den groveste overtredelsen, og ikke samlet, eller har jeg hørt tomme rykter om dette? Møtte snuten en kveld i Askim sentrum med en gammel BMW, på prøveskilter, uten vognkort, uten blinklys foran, uten frontfanger og masse løse ledninger hengende ned foran. De snudde og fulgte meg hjem til døra, måtte slå på blålysa et par ganger for å holde følge... Dvs jeg hadde parkert og gått ut av bilen innen de tok meg igjen... Fikk bare litt tilsnakk for manglende vognkort og en annmodning om å la bilen stå i morra ettersom dette var på lørdag...(hadde skilter for hele helga) Det hender jo at de er litt greie også da... Har fått de til å dytte meg igang(defekt starter) etter å ha stoppa meg... ;) Siter Bilvask er oppskrytt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DenimblåTT Skrevet Oktober 10, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2002 Originally posted by Fyrsten Det hender jo at de er litt greie også da... Har fått de til å dytte meg igang(defekt starter) etter å ha stoppa meg... ;) Det var vel askim snuten det, ikke follosnuten som innimellom er på besøk? Jeg møtte forresten follosnuten ved oppoverbaken ved møller i ski idag i ca 100km/t. Var bombesikker på at dem skulle følge etter, men neida...hmmm har dem fått oppgaver å gjøre nå eller? Vanligvis pleier det å holde med å :fingers: så kommer dem etter med blålys... Siter mvh Christian TT Concept http://www.uber.no http://www.ferrita.no http://www.jorgenrud.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fyrsten Skrevet Oktober 11, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2002 Originally posted by DenimblåTT Det var vel askim snuten det, ikke follosnuten som innimellom er på besøk? Nei, det var Fredrikstad snuten... De hadde stoppa meg et par ganger i uka i ca 4mnd når dette skjedde.... Hver natt, samme prosedyre... Møtte jeg purken var det garrantert at de snudde og la seg bak meg... Lå der i et par min og så på med blålysa... Tilslutt satt jeg med lappen og vognkortet ut av vinduet før de hadde kommet ut av bilen... Var rimelig lei...:mad: Dette var forresten med gamle bilen til Greenrallye... Lurer på hva han egentlig brukte den bilen til...;) Siter Bilvask er oppskrytt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
106s16 Skrevet Oktober 11, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2002 Originally posted by Mykle Poenget mitt ar bare at det er ingen som reagerer på at de kjører alt for fort. Vet at de kan kjøre så fort som er nødvendig for å gjøre jobben sin. Men de er på lik linje med alle andre som kjører for fort en trussel for trafikk (bildet) sikkerheten. sammenligning: En annen ting er at en som kjører i 120 - 130 km/t i 100 sona er en trussel, men at en politibil opp mot 200km/t ikke er noen fare?? Det står jo ikke liv på spill, men de kjører jo etter oss som om vi skulle ha tatt livet av noen. Politifolk er somregel bare vanlig dødlige som oss.. Derfor syns jeg det er liten grunn til at de skal ha lov til å utsette andre medtrafikanter for så stor fare for et så lite overtramp. (En annen ting, dette er mest kverrulering med tanke på alt dette oppstyret som har vært i media de siste dagene) - Chris Dessuten så har vel ikke disse sivil-bilene 225 dekk, justerbart senkesett, evt. skikkelig seter med 4-punktsele, EBC bremser etc. heller. Ikke noe mer safe å kjøre dem i 170 enn "streetracer-bilene"... Nei, det er faen meg viktigere å ta fartssyndere som passerer 130 enn dissa jævla pedofile eller voldtekts-desperadoene... Hurra for Norge! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg