Ansora Skrevet September 25, 2014 Rapporter Share Skrevet September 25, 2014 Hei! Jeg er litt usikker på om det her er delskyld eller ikke: jeg sto inne på en parkeringsplass, og det sto en bil bak meg på andre siden av veien med baken på bilen sin mot min.. Jeg tok en tlf mens jeg begynte å rygge bakover, jeg stopper opp og ser at bilen bak meg rygger rett i meg mens jeg sto stille. Problemet er at motparten kryssa av for meg at jeg rygga OG sto stille. Har også nevnt flere steder i skademld at jeg sto stille. Hvem har skylda? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre E Olsen Skrevet September 25, 2014 Rapporter Share Skrevet September 25, 2014 Forsikringselskapet liker best skyld deling, og ved rygging blir det ofte skyld deling, så når du "har" lest gjennom og skreve under blir det nokk skyld deling, les heller gjennom 2 ganger før du skriver under. Stor skade? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ForsikringsDude Skrevet September 26, 2014 Rapporter Share Skrevet September 26, 2014 Ansora: Da må du ihvertfall sørge for at du har skrevet 0 km/t på del 2 av skademeldingen, noe som tilsier at du sto i ro da dette skjedde. Oppgir din motpart at han var i fart, er det motparten og motpartens selskap sin oppgave å bevise at du var i fart, noe som må gjøres ved vitner e.l. Klarer ikke motpartens selskap å bevise at du er i fart, er det 100% skyld til din motpart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ansora Skrevet September 26, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2014 Forsikringselskapet liker best skyld deling, og ved rygging blir det ofte skyld deling, så når du "har" lest gjennom og skreve under blir det nokk skyld deling, les heller gjennom 2 ganger før du skriver under. Stor skade? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ansora Skrevet September 26, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2014 Tusen takk for svar :) det ble mye skade på min bil Ja, de som takserte skaden på bilen min sa at de må bytte hele bakdøra mi og ordne litt på bakskjermen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ansora Skrevet September 26, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2014 Ansora: Da må du ihvertfall sørge for at du har skrevet 0 km/t på del 2 av skademeldingen, noe som tilsier at du sto i ro da dette skjedde. Oppgir din motpart at han var i fart, er det motparten og motpartens selskap sin oppgave å bevise at du var i fart, noe som må gjøres ved vitner e.l. Klarer ikke motpartens selskap å bevise at du er i fart, er det 100% skyld til din motpart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ansora Skrevet September 26, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2014 Tusen takk for svar :) Jeg oppga på brev nr. 2 at farta var 0 km/t og motparten skrev at han var i 0,05 km i timen. Håper det blir motparten sin feil med tanke på at jeg sto stille. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ForsikringsDude Skrevet September 26, 2014 Rapporter Share Skrevet September 26, 2014 Håper saken blir behandlet rett hos selskapene nå da og du får gjennomslag for at det kun er motpartens som rygger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ansora Skrevet September 26, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2014 Tusen takk for svar :) Jeg oppga på brev nr. 2 at farta var 0 km/t og motparten skrev at han var i 0,05 km i timen. Håper det blir motparten sin feil med tanke på at jeg sto stille. Tusen takk for svar :) Jeg oppga på brev nr. 2 at farta var 0 km/t og motparten skrev at han var i 0,05 km i timen. Håper det blir motparten sin feil med tanke på at jeg sto stille. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ansora Skrevet September 26, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2014 Håper saken blir behandlet rett hos selskapene nå da og du får gjennomslag for at det kun er motpartens som rygger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ForsikringsDude Skrevet September 26, 2014 Rapporter Share Skrevet September 26, 2014 Ansora: 0.05km/t er ikke = O km/t. Altså har din motpart inntrykk av at han er i fart, samtidig som at han mener det går veeeeldig sakte. Bra for deg at du har skrevet 0km/t så kan du ikke tas på at du rygger. Du står stille - ferdig med det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ansora Skrevet September 26, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2014 Det håper jeg også "forsikringsdude", for motparten sitt vitne var også enig med det at jeg sto stille. Jeg hadde dessverre ingen vitner i min bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ForsikringsDude Skrevet September 26, 2014 Rapporter Share Skrevet September 26, 2014 Har du navn + tlf nr til vitnet? vitner i bilene blir ofte inhabile om de ikke vitner mot egen sjåfør. da blir saken en litt annen...Be ditt fors.selskap ta kontakt med vitnet for å få en forklaring om saken står i stampe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg