passelaten_89 Skrevet September 29, 2014 Rapporter Share Skrevet September 29, 2014 Skulle starte bilen her om dagen. Da kom det opp en varsellampe jeg ikke før har registrert. Den blinket sammen med antiskrens varsellampa. Da jeg prøvde å starte bilen, så daua den momentant. Da jeg prøvde på nytt å starte så var varsellampa borte, og bilen starta fint. VW boka er på tysk, så jeg skjønte ikke mye av hva varsellampa betyr. Noen her inne som kan hjelp? (Se bilde) Sliter fra før av med at esp lampa lyser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet September 29, 2014 Rapporter Share Skrevet September 29, 2014 Det symbolet med nøkkel og bil er startsperren, ofte pga dårlig kontakt til lesespolen som sitter ved tenningslåsen. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passelaten_89 Skrevet September 29, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2014 Så det er ikke noe å egentlig bekymre seg over? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet September 29, 2014 Rapporter Share Skrevet September 29, 2014 Jo, dårlig kontakt er første sted mot defekt enhet. Defekt enhet = umulig å starte bilen (Om startsperra slår seg inn) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet September 29, 2014 Rapporter Share Skrevet September 29, 2014 Eg eg smurte og flyttet litt på ledningen på golfen min da eg hadde sporadiske startsperre lys, det har vært i orden i over ett år nå men det er nok forskjell på de og hva som er grunnen. På min var ledningen i spenn spesielt når eg drog rattstammen heilt ut på justeringen. Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passelaten_89 Skrevet September 29, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2014 Har ikke vært noe som har vært et stort problem akkurat. Har bare opplevd dette en gang. Hva er det som må byttes dersom det er startsperra som begynner å bli defekt? Høres ikke noe særlig billig ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet September 29, 2014 Rapporter Share Skrevet September 29, 2014 Startsperre "hickup" en gang i mellom er ikke noe å bekymre seg over. Kan evt. også skyldes elektrisk støy. I verste fall så må du etter hvert bytte spolen ved tenningslåsen som koster 700 kroner eller så. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passelaten_89 Skrevet Mai 20, 2015 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2015 Liten oppdatering siden sist. Long time no see :P Det har ikke vært flere episoder av lignende art, bilen nærmer seg 272 000 KM så at det ennå ikke har forekommet noen alvorlige feil er et mirakel :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg